Digital Robotverkstad

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: Digital Robotverkstad

Inlägg av Lars Befring »

Nu är roboten klar med alla små delar och fönster och antenner och fenor och luckor.... ja ni fattar:

Bild

Nu är det bara Balken kvar

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Lennart

Inlägg av Lennart »

Snyggt Lars,kommer det fina bilderna på lådan också?Lennart
Per-Erik Hedberg

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Snyggt jobbat! Jag brottas just nu med våndan om min A32 ska vara metallren från F17 med den "berömda" blå fenan eller lådans alternativ från F15 med ett par Rb04. Angenäma problem.... men F15-alternativet bättrade just på sina odds.
/ Pekka
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Det där är otroligt snyggt Lars! Jag bugar mig, både i egenskap av modellbyggare och CAD-råtta!

Hälsningar

Magnus
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Lennart skrev:Snyggt Lars,kommer det fina bilderna på lådan också?Lennart
Varför inte! bra ide!
Per-Erik Hedberg skrev:Snyggt jobbat! Jag brottas just nu med våndan om min A32 ska vara metallren från F17 med den "berömda" blå fenan eller lådans alternativ från F15 med ett par Rb04. Angenäma problem.... men F15-alternativet bättrade just på sina odds.
/ Pekka
Tack!!!

du vill bygga nått sånt här?
Bild
magnusf skrev:Det där är otroligt snyggt Lars! Jag bugar mig, både i egenskap av modellbyggare och CAD-råtta!

Hälsningar

Magnus
Tackar!!!!! formen var väll ok, men alla små detaljer och att få det att fungera med tillverkarens begränsingar/möjligheter

/L
Lennart

Inlägg av Lennart »

Grafiken och layoten i det du gjort är ju så snyggt,så om det blev en låda med bilderna på så blir ju det i sig en eye catcher.Vi köper ju som bekant även med ögat.
Jag gillar Skunkworks lådor bara för att det har så snygg layout och design.Förstår ju att det är en kostnasfråga,men du får väl sätta din logga på lådan någonstans,och så har vi andra ett litet samlarobjekt som i en liten ask" Lennart
Lennart

Inlägg av Lennart »

Grafiken och layoten i det du gjort är ju så snyggt,så om det blev en låda med bilderna på så blir ju det i sig en eye catcher.Vi köper ju som bekant även med ögat.
Jag gillar Skunkworks lådor bara för att det har så snygg layout och design.Förstår ju att det är en kostnasfråga,men du får väl sätta din logga på lådan någonstans,och så har vi andra ett litet samlarobjekt som i en liten ask" Lennart
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Bild
Per-Erik Hedberg

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Vackert Lars!!

Är mäkta imponerad. Har börjat måla min A32 så detta är mumma att se!

/ Per-Erik "Pekka" Hedberg
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Superimponerande CAD-arbete, Lars. Jag avundas er som kan detta, så många möjligheter öppnar sig i hobbyn när man kan CAD (bland annat 3D printning - en dröm när man behöver scratcha delar, tex hjul å sån't :-) ).
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar