Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har dragit igång ett dioprojekt som utspelar sig de sista dagarna i Berlin. Scenen blir en sovjetisk Br-2 152mm som står uppställd på en gata i Berlins förorter tillsammans med sovjetiska soldater som tar det ganska piano. Ska försöka fånga den dystra stämning som måste ha uppslukat de raserade kvarteren under krigsslutet i Europa.
Husruinen är från Mini Art och består av både vacuumformade delar och injektionsgjutna detaljer. Ganska krånglig att få ihop men tillslut gick det. Behöver spackla en del ännu men det är snabbt ordnat.
Det där huset ger mig Springfield vibbar. "Got troops in the bed and tanks in the hall".
Just det där huset bör ju ha jämnats med marken och byggts nytt känns det som
Henrik R skrev:Det där huset ger mig Springfield vibbar. "Got troops in the bed and tanks in the hall".
Just det där huset bör ju ha jämnats med marken och byggts nytt känns det som
Det där ser bra ut, följer med intressse.
Tack Henrik! Jo, huset lär knappast stå kvar idag. Den stora utmaningen blir att få det raserat på ett snyggt sätt med rasmassor på gatan. Måste försöka "förstöra" ventilationstrumman på ett snyggt sätt. Den lär heller inte ha stått kvar efter att halva husväggen trillat ner.
Vilket sammanträffande! Vet inte hur väl gatubilden stämmer överens i dagens läge men det borde ha varit översållat av ryssar i maj -45 iaf.
Det finns rätt mycket ryssar här nu också. De jag pratet med, vet vad de tycker om Putin...
Jag har ännu inte läst in mig på lokalhistorien i min stadsdel. Mitt hus och de runtomkring klarade sig nog rätt oskadda. Jag är faktiskt rätt förvånad över hur många gamla hus som finns kvar här i stan. Tittar man på gamla bilder och filmer är det lätt att få intrycket att hela stan var en ruinhög. Det är inte sant. Vissa områden klarade sig rätt lindrigt undan.
Projektet fortskrider i sakta mak. Så här ser upplägget ut. Detta utspelar sig i efterdyningarna av slaget. Soldaterna sitter och får sig en matbit samt något "varmt" i magen. En sitter på en upphittad köksstol och spelar en dyster, rysk folkvisa medan en annan sitter på huk och försöker ge en brödbit till ett barn som vågat sig fram från ruinerna med sin nalle i famnen.
Mycket kvar att göra med målning, vädring, massa detaljer som ska på plats, lite rasmassor, vädring av kanon m.m... Känns dock som man har kommit in på ett nytt kapitel.
Ser bra ut Blir spännande att se hur det utvecklar sig. En liten sak jag tänkte på bara.. Golvet på andra våningen ser ut att vara för högt upp som jag ser det.. Golvnivån torde vara i samma nivå som de utstickande tegelstenarna på utsidan! Annars med lite skräp, tegelstenar, tunnor och annat så kommer det bli ett mysigt diorama Kanske en liten eld och mat på G hade passat?!
//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Lerxzt skrev:Ser bra ut Blir spännande att se hur det utvecklar sig. En liten sak jag tänkte på bara.. Golvet på andra våningen ser ut att vara för högt upp som jag ser det.. Golvnivån torde vara i samma nivå som de utstickande tegelstenarna på utsidan! Annars med lite skräp, tegelstenar, tunnor och annat så kommer det bli ett mysigt diorama Kanske en liten eld och mat på G hade passat?!
//Micke
Tack ska du ha!
Jamen hur i hela fridens dagar har jag kunnat få ett sådant hjärnsläpp. Du har helt och hållet rätt Micke. Eftersom det är rakt ovanför dörren så fick jag in i mitt huvud att öppningen på andra våningen också är en dörr fast det naturligtvis är ett fönster. Jag som noggrant satt och måttade in golvet så det skulle passa till dörren Tur att det är lätt att åtgärda och tack för att du såg det.
Jodå, det ska bli allt möjligt smått och gott utplockat överallt.