Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Är ganska ny på denna sida.. Har precis börjat bygga igen efter ett långt uppehåll (på ca 10 år).. Gillar mest att fixa med landskap, och dioramakonsten blir då naturligt att ge sig in på.. Har precis fixat mitt första diorama för 2014.. Skulle uppskatta input vad som kan göras bättre. Har redan fått input angående träfärgen aldrig är brun (stämmer) samt att jag borde spacklat axelpartierna på Verlinden-gubbarna.. Håller med.. Mer input önskas, give it to me!! Se bilder nedan! Bry er inte om modellerna i bakgrunden(na).. Kassa modeller
Mvh LeX (Micke)
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Det är något jag gillar med det där diot! Kan inte riktigt sätta fingret på det men det är trevligt med britter och en UC. Kan du lägga ut bilder med lite bättre belysning så kanske det är lättare att bedöma ditt verk.
Välkommen till forumet och trevligt att du lagt ut bilder för bedömning. Var bor du? Det finns lokala klubar och möten om man har möjlighet att bevista dessa. Bra tillfällen för utbyte av erfarenheter som det du efterfrågar i denna tråd.
Bor i Stockholm.. Blir nog med i avdelningen här i stan inom kort då man, precis som du skriver Stellan, ibland behöver råd och trix från proffsen för att bli bättre själv.. Fixar ett gäng bilder i morgon och laddar upp!
Mvh Micke
Välkommen på årets första månadsmöte kommande torsdag då! Ta med diot så får du säkert en del råd och tips. Prisutdelning för Årets Modellbyggare 2013 mm. Se detta inlägg för info http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=5&t=4378
Tyvärr Stellan Jobbar sent nästa Torsdag... Nästa gång kanske Försökte få lite flygfoton, kanske blir lite lättare med bedömning nu!?
Se nedan!! Alla bedömningar uppskattas..
Har redan påbörjat nästa projekt.. Destination Burma 1942 7th Gurkha Rifles i djungeln En fråga.. Kan man använda en Marmon-Herrington Mk 1 (jag har denna) och kanske anta att Japanerna beslagtog en under Malaya kampanjen?? Tänkte att en japansk M-H skall vara med i dioramat. Vet att Mk II var den som fanns i Malaysia, medans Mk I såldes tex till Grekland (totalt 300 gjorda).. Själv är jag inte en "purist" utan kan med lätthet intala mig själv att en Mk I hittat sin väg till krigsskådeplatsen.. Vad tycker Ni?
Ha en fortsatt bra Helg
//Micke