TBM 3 Avenger

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Axx

TBM 3 Avenger

Inlägg av Axx »

I väntan på jets i 1/350 , så får det bli en större variant på hangarfatygsbaserade flygetyg. skala 1/48.
Bild
Bild
Bild
snart dags för slutfinish..och vädring och wash..som är det roligaste! Har inte tid med jul... haha
Andre B.
Namn: Andre

Re: TBM 3 Avenger

Inlägg av Andre B. »

När jag ser din modell så får den mig att undre varför kulsprutetornen på en flygplansmodell inte är gjorda som tornet på enstridsvagnsmodell - dvs. så att man kan montera tornet efter målning. Har en Academy Avenger liggande i 1/72...
Och samma gäller ju för många andra flygplansmodeller... Dornier, Lancaster, B 17, Liberator...
Det hade förenklat målningsproceduren en hel del. Hur är tornet monterat på modell? Eller har du sågat lite?

Mvh. Andre

Ps. Ser väldigt fint ut!
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Per.V
Namn: Per Wildarve

Inlägg av Per.V »

Är det Italeri?
Per Vildarve. Gotland
Axx

Inlägg av Axx »

Det är Accurate miniatures modell från 1996.. Dekalerna ersätts med nya, de gamla ramlar i bitar om jag försöker använda dem.. det snurrbara tornet med kulsprutan i bakom huven är svårt att få på plats ja.. men med lite trixande och försiktigt våld har det funkat x flera vid torrpassningen. Sätter dit det, med den långa öppningen för kulsprutans manövrerande i höjdled, riktad i linje med vingarna och inte längst med flygkroppen. Hoppas det går vägen att få dit det när det blir färdigmålat också.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Väldigt snygg huv.
Klockren maskning.
Uffe
Axx

Inlägg av Axx »

Tack. Ja maskeringstejp och maskol är ständiga följeslagare vid mina byggen. och övning ger färdighet .
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Per.V skrev:Är det Italeri?
Italeris är faktiskt en rebox av accurate miniatures så de är faktiskt samma modell
Jakob Fall
AP
Axx

Inlägg av Axx »

vet, men eftersom jag vill ge AM all heder för denna fina modell och det inte är en nyutgåva så skrev jag AM. Men dekalerna som skall användas är från Italeri.
jfall

Inlägg av jfall »

Jo AM ska definitivt ha all ära. Så dekalerna faller isär, har själv en tbf-1 från AM som jag tänkt mig att bygga men jag får väl skaffa nya dekaler.

Jakob
Jakob Fall
AP
jfall

Inlägg av jfall »

Super snyggt bygge föresten vill bygga den själv nu. Glömde säga det.

Jakob
Jakob Fall
AP
Skriv svar