Spårvagn 1/35

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Spårvagn 1/35

Inlägg av Bengt Johansson »

Hej

Har börjat titta så smått på MiniArts spårvagn . Tror den är rykande färsk med tanke på att ingen direkt visat något än vad jag sett ute på nätet?

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Jag har ingen låda till den utan hämtade bild från nätet.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Ser riktigt fin ut men många delar ;)

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Tror även att det ska gå bra att följa ritningen -vilket jag med all säkerhet måste då detta knappast är en Panzer IV som man byggt ett antal gånger ;)

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Lite mer ordnat kaos.

Började bygga lite på de första stegen idag och de ev. problem som uppstod berodde mer på mig än modellen :P Återkommer när jag fått ihop lite mer av underredet.

Tack för titten så länge :)
Pyret
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:16
Ort: Alingsås

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Pyret »

Intressant! Det vill ju till ha tungan i rätt mun gällande målningsordningen. Olyckligt att limma igen kupén och inte målat ordentligt! :)

Skall bli kul o se! Keep e´m commin!
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Micke A »

Ska bli kul att se vad som uppenbarar sig!

Micke A
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Plasticbattle »

Cool Bengt. Hopefully you´ll keep us updated with in-progress shots. Looking forward to more.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Azgaron
Inlägg: 102
Blev medlem: 07 dec 2013, 17:19
Namn: Håkan Ekberg
Ort: Halmstad

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Azgaron »

Ser kul ut! Trevligt med en spårvagn!

Håkan
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Janne Nilsson »

Du är på rätt spår.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Bengt Johansson »

Tack för era trevliga inputs :)

Ja som Pyret bla skriver så blir det till att tänka till -annars kan det bli som för gynekologen som sadlat om till målare. En dag när ingen var hemma på avtalad tid för att öppna som det var bestämt så blev han helt enkelt tvungen att måla och tapetsera om hallen genom brevinkastet :P Jag ska försöka slippa den proceduren ;)

Hoppas på en byggdag i morgon och så ska ni få lära mig att lägga ut bilder på det rätta sättet -jag fipplade till det i onödan tror jag :)
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Sten Ekedahl »

Borde vara något för Björn B?
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Björn B »

Jag vet inte. Jag har blandade känslor inför denna modell. Jag såg den på senaste byggmötet och man blir nästan rädd när man ser alla gjutstammar men samtidigt vill man ha den för att den verkar häftig. Jag har varit nere i uppställningshallen och tittat på våra gammelvagnar och känner att jag har ingen lust att försöka måla hela inredningen och försöka få den att se ut som klarlackad trä. Trä sätena är häftiga med varannan ribba ljus och varannan mörk. Jag älskar dom gamla träinredningarna och vet att jag aldrig kommer komma i närheten av att få plasten att se ut som trä. Men vi får se. Kanske blir jag inspirerad att köpa en när jag väl får se en färdigbyggd. Tills dess bygger jag F1-bilar.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Spårvagn 1/35

Inlägg av Robin Nilsson »

I Zürich var träbänkarna målade i nån gråblå nyans, bara för att det är trä så behöver det inte nödvändigtvis vara blanklackat ädelträ ...
/ Robin
Skriv svar