Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av Henrik R »

Måhända att några Brewsters hittade ända till Finland och fick lida pin i det finska flygvapnet. Den här fick lida sitt på USS Lexington in da Pacific ocean!
Skalan är så klart 1/48, my favorite.

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 28 nov 2013, 21:03, redigerad totalt 2 gång.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av Björn Fransson »

Du bara slängde ihop den, eller? Vilket målningsjobb! Buffalon är ett underbart fulsnyggt litet flygetyg.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av Henrik R »

Tack Björn! Jo i stort ramlade den ihop faktiskt, Det här är ju en Tamiya, men den hade lite passproblem tycker jag, men inga större doningar dock. Orkade inte såga isär huven men cockpiten blev faktiskt riktigt nice...Synd.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av Stellan »

En sann skeppsbyggare är inte rädd för rost! Du har glömt ankarkättingen som borde fästas någonstans, kanske med ett ankare där bak istället för landningskroken :)
Stellan Schroeder Englund
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av denstore »

Henrik R skrev:Tack Björn! Jo i stort ramlade den ihop faktiskt, Det här är ju en Tamiya, men den hade lite passproblem tycker jag, men inga större doningar dock. Orkade inte såga isär huven men cockpiten blev faktiskt riktigt nice...Synd.
Det är väl en nästan 40 år gammal byggsats, så man får väl ge den lite förlåtelse för att inte falla ihop. Med den tidens mått var det nog en utmärkt liten modell. :)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av Henrik R »

jo den är visserligen lite gammal, men otroligt fin för att fylla 40 bast.

Stellan, jag kommer att hantera rostiga kättingar så det räcker och blir över på Missouri, så jag får låta den här stackarn vara kättinglös :-)
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av denstore »

Henrik R skrev:jo den är visserligen lite gammal, men otroligt fin för att fylla 40 bast.
Kan ju bero på byggaren också. Attans fint resultat!
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av Sten Ekedahl »

Ett litet försynt påpekande bara; aluminium rostar inte. ;)
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av Henrik R »

nä, det gör det ju inte, Sten. men jag hade hoppats på att en del skruvar och förband gjorde det och kanske nått gångjärn eller två. :-)
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Buffalo Bill har gjort sitt på USS Lexington.

Inlägg av Robin Nilsson »

Jaha ! Snyggt bygge! När får vi se resten av flygplanen uppställda längs landningsbanan på sin "hemmabas" ? Resten av hemmabasen också förstås ....
häpp / Robin
Skriv svar