Å jag som skulle minska samlingen av modeller....

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Å jag som skulle minska samlingen av modeller....

Inlägg av Björn B »

Precis. Minska samlingen. Bygg dom fort. Modeller ska byggas inte samlas obyggda (inte vet jag hur det ska gå till)
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Du får skaffa tigersåg Björn, då går det fort att såga ;-)
tjo / Robin
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

PeterSandh skrev:Det blinkande ljust kommer från en ganska udda variant av glödlampa med inbyggt blinkning, en bimetallfjäder , fungerar på samma sätt som ett gammaldags blinkrelä för bil men i väldigt liten skala :D Ljuset för sedan vidare till positionsljusen med en simpel variant av fiberoptik, klarplaststavar som leder ut till dom olika positionerna. Har för mig att det även är en lampa för fast ljus som lyser upp i fönstren.

Stefan : Tycker att du skall satsa på att minska din samling , du vet ju att FROG byggsatserna skall bo hos nån annan ;)

Du kan vara lugn Peter, skulle jag vilja sälja dom frågar jag dej först 8-) En av anledningarna till att jag köpte dom var att ingen annan "oförstående" skulle köpa dom. Du får höra med Nisse om han har flera Frog pärlor i sin samling :)

Stefan
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Robin Nilsson skrev:Vad föreställer bilden/planschen på bordet (den blå himlen till höger om asken för VC-10'an) ? Är det nånstans i Schweiz ??
/ Robin

Bilden ser ut så har när den är monterad (fast den som syns under Frogbyggsatserna är den första som jag försökte mej på att sätta fast på masonitskivorna, eftersom jag lade tapetklistret på skivan och inte på "tapeten" blev det rejäla veck så jag fick köpa en ny sats bilder- Tillverkaren är Faller som har en hel serie med olika motiv.)

Bild

Stefan
Skriv svar