Nytt från Airfix!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av Björn B »

Det är nästan så att man hoppas på det. Då blir det mindre att köpa. Det börjar bli fullt i hyllorna
revonn88
Inlägg: 306
Blev medlem: 13 maj 2013, 17:13
Namn: per hammargård

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av revonn88 »

tycker 1/48 är lagom på bästa sätt, just som svensken själv, lagom ^^
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av Robin Nilsson »

Björn B skrev:Det är nästan så att man hoppas på det. Då blir det mindre att köpa. Det börjar bli fullt i hyllorna
Björn, du får väl bygga OOB så att det går lite fortare att bli klar, göm undan sågen och bygg enligt instruktionerna istället för att tillverka nya byggsatser av de du köpt ;-)
häpp / Robin
Snussugen
Inlägg: 803
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av Snussugen »

Robin Nilsson skrev:
Björn B skrev:Det är nästan så att man hoppas på det. Då blir det mindre att köpa. Det börjar bli fullt i hyllorna
Björn, du får väl bygga OOB så att det går lite fortare att bli klar, göm undan sågen och bygg enligt instruktionerna istället för att tillverka nya byggsatser av de du köpt ;-)
häpp / Robin
Detta kan jag rekommendera! Min "stash" består av en enda modell, för den jag köpte dessförinnan är inte färdig ännu. :)
Live & let dry.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av Björn B »

Vad ska jag då göra med alla sågar? Samma regler för sågarna som med modellerna. Modellerna köptes för att byggas och sågarna för att användas.
Dessutom har jag märkt att det jag vill bygga finns inte i modell och kommer det ut i modell så vill jag inte längre bygga det.
Nej jag fortsätter att göra som kritiker: sågar det mesta.
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av denstore »

Mer skoj från Airfix! Gnat och Supermarine Swift på väg!
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av Sten Ekedahl »

Gnat kom väl redan förra året? I alla fall om vi talar 1/72.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av denstore »

Nix, 1/48. Men det kommer saker i braille också. Men jag är nästan glad att det inte blir mer i 1/48. Min plånbörs kommer aldrig att återhämta sig.
Många av dem som har suttit och betalat runt tusenlappen för Classic Airframes Dornier 17 ligger väl nere för räkning också. Jag stod själv och drog i en på C4. Rätt glad över att jag inte köpte den....

1/48 - Supermarine Swift FR.5
1/48 - Folland Gnat T.1
1/48 - Dornier Do.17Z
1/72 - Bristol Blenheim Mk.I
1/72 - Supermarine Spitfire Mk.V
1/72 - DH Tiger Moth
1/72 - Douglas C-47 Dakota
1/24 - Hawker Typhoon
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av Björn Fransson »

Kul med Swiften och Gnaten, två små godbitar! Och en ny C-47 har världen väntat länge på. Blenheimen har varit ordentligt efterfrågad på hemmamarknaden och att man väljer Dornier 17 får sägas vara rejält lyhört med tanke på uppmärksamheten som kanalfyndet fått både i flyghistoriska kretsar, men även i bredare lager i hemlandet. En annan favorit på hemmaplan som man skulle kunna tänka sig är VC-10, gärna i 1/72.

Spitfire V var väl minst sagt väntad, men välkommen ändå. Det var nästan bara den kvar av mainstreamversionerna från Airfix sida de senaste åren. Nu saknas bara mk XIV innan det är dags att gå in på de lite ovanligare modellerna. För övrigt borde de släppa en XIV i 1/48 snart, i stort sett allt finns ju redan klart i de andra utgåvor de gjort de senaste åren.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nytt från Airfix!

Inlägg av Björn B »

Äh. Tramsflygplan. Var finns en ny Ju52 i 1/72? :)
Skriv svar