Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Färgen har börjat komma på.
Varför hittar man alltid avgörande information när det är för sent. har jagat ursprunget till Katangas magistrar och hela tiden nämndes Frankrike så jag struntade då i periskopet. Fast jag tyckte ändå att färgsättningen såg ut som belgisk. En halvtimme efter att jag limmat fast huven hittar jag en artikel i Insignia magazine som säger att dom var belgiska och ger deras gamla nummer. Så nu får det vara utan periskop fast det är fel .
Vill någon bygga en Magister från Kongo men saknar Katangadekaler så gor det bra att bygga Airfixsatsen nästan rakt ur lådan. Den belgiska maskinen MT 10 som finns med på Airfix dekalark var tydligen på plats i början av konflikten. Den ska dock ha två kulsprutor i nosen som inte finns på byggsatsen.
Dags för dekaler på min MiG 17.
Senast redigerad av Björn B den 02 dec 2023, 06:44, redigerad totalt 1 gånger.
Har några modeller som jag tvekar inför att färdigställa pga just den där lilla detaljen som jag ännu inte vet något om. När jag väl limmat dit dem kommer jag säkert att hitta info om att de inte skulle varit med. Man kan bara gå på det man vet. Ska bli kul att se en Magister, länge sedan. Kör på!