Official seal of Boeing. Trooptransport V-22 klar!!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Official seal of Boeing. Trooptransport V-22 klar!!!

Inlägg av Henrik R »

Jag har lite lätt börjat mitt V-22 Ospreybygge. En Osprey tänker ni? Ja det ser man ju inte ofta. Jag tycker Italeris Osprey är jämn i gjutningarna och krispig. Detaljeringen är däremot lite grovhuggen. Sen är den groteskt stor för att vara en 1/48. Fast det är ju klart, Det är ju en Trooptransporter!
Men men, vi får hoppas den faller ihop bra under byggets gång..

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 25 okt 2013, 17:23, redigerad totalt 1 gånger.
Snussugen

Re: Official seal of Boeing. Trooptransport V-22

Inlägg av Snussugen »

Se där, en helikopetter. Aldrig hört talas om en Osprey... men så kan jag ingenting om helikoptrar heller.

Ska bli trevligt att följa bygget!
Live & let dry.
revonn88
Namn: per hammargård

Inlägg av revonn88 »

aaa ospray, den inavlade sonen mellan en helikopter och ett flygplan, Hin Håligt fin dock
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Precis, det är ju en tiltrotor. Mellanting en helikopter och flygplan. Udda är den.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Hepp..Det ante mig! Det krävs spackling på den här...Men det borde jag förstått när det stod Italeri på kartongen :-)
Kroppen är ihop och vad det ser ut som, perfekt. Men propparna och motorerna kommer kräva spackling kan jag säga. samt flapsen som måste vara fällda när tiltrotorn är i vertikalläge, inte att förglömma. Det är bara skära bort och fälla ned. Hur tänkte Italeri här? Bättre hade det varit om flapsen varit lösa så man kan bygga Osprey i vetikalläget. hmm..

Bild

Bild

sådär ja!!
Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Det har varit så där med Ospreyen. Det är många ställen där den behöver spacklas. Sen behövdes hela undersidan av flapsen scratchas, Men men. Det börjar ju likna en Osprey nu tycker jag :-)

Bild

Bild
Ja, bli inte nervösa på "sprickan" under vingroten. Först såg jag framför mig hela veckan med spackelspaden. Men det ska faktiskt vara så även på den riktiga. Det är för att kunna vika in vingarna tydligen.
Bild

Bild

Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Nu har min Osprey fått dragit på sig lite färg. Jag har faktiskt målat den här i min nya lackbox, så det var lite av en jungfrumålning :-)
Sjukt stor modell det här. Trots utan propellrar(som är större i diameter än Mustang P51 1/48) så är det grymt bynglig att flytta runt under målning.

Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Så, hej igen!

Nu har jag målat vingkanterna och blanklackerat hela flygtyget. Det kom på lite dekaler och grejjer.
Så nu är det i stort sätt dags att få den på backen med egna stödben. Sen givetvis ska den vädras och mattlackas också.

Bild

Bild

Bild

Här har jag faktiskt vädrat lite tiltmotorer. Shit vilka proppellrar det är på den här besten!!
Bild
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Läckert ju!

Blir det en hyllsittare eller en takhängare dock?
Live & let dry.
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Den där blir stoooooor!! Och riktigt snygg!! :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Skriv svar