Hallå! Den här gamla surdegen åkte fram under slutet av sommaren efter att ha legat till sig under närmare ett års tid. Den har fått samsas på byggbordet tillsammans med de övriga modellerna i lite hederlig multitasking-stil.
Status på modellen när jag tog fram den var att den var målad med Tamiya Nato Green över hela modellen. Nu var det dags att ta tag i kamoflaget. Jag blev övertalad att köra på frihandskamo med färgsprutan till denna, en konst som jag hade provat men misslyckats med tidigare, så att få till detta känndes lite pirrigt.
Jag övade först på en skräpmodell efter lite instruktioner, men det blev inte så bra, så efter en sittning hemma hos Anders, (tack för det) så fick jag till tekniken och kantlinjerna blev skarpa utan överspray.
Nedan är några bilder efter första kamofärgen. Jag använde mig av Tamiya XF-64 Red Brown istället för Nato Brown, vilken är för röd i tonen. Red Brown är mer lik verkligheten.
En av hydralstängerna har ramlat av vid något tillfälle samt vajerstegen baktill har brutits loss. Men de är säkert förvarade för att åter komma på plats senare.
Återkommer med mer bilder efter den svarta kamofärgen kom på.