Även om jag inte byggt något under många år, så har jag följt med på detta och andra forum, då och då läst någon modelltidning och ibland även köpt en och annan byggsats att lägga på lager. En av hyllvärmarna är nu äntligen färdig och med tanke på att jag inte byggt något på allvar sedan 90-talet blev den över förväntan! Det är dessutom den första modellen jag målat med min nyinköpta H&S Evolution och Sparmax TC-610-kompressor (efter att ha läst omdömen här på forumet

Byggsats: Hasegawa J 35F Draken 1/48
Tillbehör: Pitotrör och RB 27 från Maestro, självhäftande instrumentpaneler från Eduard
Förebild: J 35F^2 FV-nr 35510, Martin 20 från F 13 någon gång på 70-talet. Dekalerna är ett hopplock från olika ark jag samlat på mig genom åren, jag lyckades till och med skrämma liv i ett oerhört gammalt sifferark från Specialtryck (efter viss skyddslackering) för att åstadkomma individnummer och flottiljsiffror (som dock är en smula för små och hamnade en aning för långt fram på nosen). Bild på verklighetens 35510 finns i den fina boken om Draken från Aerofax som kom 1989 och nu lär vara eftertraktad. Det är lätt att förstå varför.
Och äntligen kom min gamla Draken-fälg till användning! Här kommer några bilder: