Vad planerar ni för 2013?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Robin Nilsson

Re: Vad planerar ni för 2013?

Inlägg av Robin Nilsson »

Påbörja en massa modeller och inte bygga klart eftersom jag inte har något bra ställe att måla på.
Kanske på balkongen i sommar .... men då måste jag montera ihop den nya tanken till kompressorn först (två gamla pulversläckare), den gamla har pyspunka på grund av rosthål ....
83333
Namn: Martin

Inlägg av 83333 »

Planerar att bygga en Chevrolet Blazer från Lindberg.
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Kul att denna tråd dök upp så här halvvägs ungefär, har inte skaffat mig nån Gotha än så jag ligger visst efter Haha..
LarsaQ
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Och jag har bara påbörjat tre modeller och inte hunnit mer än så.
Målning av fönster, vägg under fönster/bakom element samt målning av element pågår för fullt. Reparation av diskmaskin har nystartat.
Sålt av en del urväxta barnkläder, sålt en bilbarnstol och gett bort några leksaker. Grävt 150 m dike i leran längs skogsvägen in till sommarstugan ...
/ Robin
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ser att jag i alla fall lyckats med ett projekt som jag utlovade. Fast HKP 1:an var ju i och för sig nästan klar då... Men en av Drakarna är också i stort sett klar. Verkligen modigt av just mig att utlova några Drakenbyggen. :)
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Joakim Hultman skrev:Jag brukar börja året med en tanke om vilka modeller jag ska bygga första halvåret, varpå den tanken måste revideras allteftersom.

Men planen som den ser ut just nu är i alla fall att bygga färdigt mina två Bf 110:or och OAF Tunnan till 08 Open.

Sedan vill jag bygga färdigt slagskeppet Ting Yuen till C4.

Och till sist vill jag färdigställa en Holt 15t Tractor med tillhörande 8" Howitzer för ett första världskriget-gruppbygge som jag leder över nätet. Kanske en Fowler Steam Traction Engine och Wireless Tank Mk I till samma gruppbygge.
Än så länge ser mina planer inte helt orimliga ut. BF 110:orna är båda färdiga, varav den ena blev klar till 08 Open.
OAF Tunnan blev inte färdig i tid, men börjar närma sig slutfasen nu.

C4 kommer jag inte att kunna delta i, eftersom jag blivit bjuden på en resa till USA. Flyget avgår från Stockholm samma helg. Ting Yuen-bygget har för övrigt legat i dvala sedan jag påbörjade skeppet på Sjöhistoriska.

Holt-traktorn ligger i dvala just nu, även om jag kommit en liten bit på det. Fowler-traktorn och Mk I Wireless är nog bara att glömma. :)

Däremellan har det byggts lite annat också...
Micke A

Inlägg av Micke A »

Måla sovrummet som blev utfört igår. Sommaren i övrigt har varit för varm och fuktig..... Men en del oplanerade byggen blev det som vanligt ;)

Micke A
hanfeh
Namn: Hans Fehrnström
Kontakt:

Inlägg av hanfeh »

Väldigt enkelt för min del. Färdigställa Undplut S37 diorama och påbörja Robot 67 (Hawk) diorama anno 1971 före 08Open 2014.
/Hasse
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Skriv svar