Mina två senaste avklarade bilbyggen.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
83333
Namn: Martin

Mina två senaste avklarade bilbyggen.

Inlägg av 83333 »

Hej, jag är ny och tänkte visa upp mina två senaste byggen.

Jag föredrar att bygga bilar från nittiotalet och sent åttiotal och då framförallt "vardagsbilar".

Pontiac Trans Am
Bild

Bild

Bild

Ford Explorer Sport
Bild

Bild

Lite osäker på vad som gäller kring infogning av bilder respektive storlek på bilder.
Senast redigerad av 83333 den 11 feb 2015, 17:19, redigerad totalt 2 gång.
Stellan
Kontakt:

Re: Mina två senaste avklarade bilbyggen.

Inlägg av Stellan »

Välkommen till IPMS Stockholms olika forum, Martin! Missa inte vår hemsida också, mängder av bra information om modellbygge och om vår tävling 08 Open som går varje år i april.

Bilar är det för lite av på in the works-forumet, fortsätt med inläggen.

Det tycks som att du har fått lite lim på vissa av delarna och att det därmed blivit avtryck och kladd. Försök undvik det så kommer du en bit på vägen.

Om du håller bilderna till 800x600 så blir de lagom stora. Vad mer specifikt undrar du över vad det gäller bilderna?
Stellan Schroeder Englund
83333
Namn: Martin

Inlägg av 83333 »

Det var framförallt bildstorlekarna jag undrade över men i och med ditt inlägg så fick jag svar på alla mina frågor.

Tack för feedbacken.

Det var först när jag tittade på bilderna som jag upptäckte limmet, skavanker verkar framträda betydligt tydligare på bild.

Jag har minst ett bilprojekt planerat inför framtiden så all feedback som kan göra byggena ännu bättre i framtiden är ytterst välkommen.
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Ska det byggas bil så föredrar även jag "vardagsbilar". :) Jag ställer mig dock frågande till om Pontiac:en verkligen är en vardagsbil? ;)

Håller med Stellan för övrigt; tänker du på limfläckarna i fortsättningen så kommer du nog att uppskatta resultatet!
Skriv svar