Blev allt lite besviken.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Namn: Christer Lind

Blev allt lite besviken.

Inlägg av Fenix »

Jag beställde Hasegawas RF-35 Draken Recon Draken i 1/72, och när jag öppnade lådan vart jag allt lite besviken för det priset kunde de väl även slängt med rätt stjärtkon och rätt antenner också och inte bara nos, vingspetsar & fentopp. Jag bryr mig inte om att cockpiten var fel syns ändå inte i 1/72 med stängd huv. Men stjärtkon och antenner är ju ganska synliga även i 1/72.

Modellen skapade även en fråga åt mig.

1, Enligt ritningen ska man måla "Danish Dynamite 6-1" (RF-35 AR-117) i matt röd stämmer det? Även den gröna färgen ska vara matt enligt ritningen stämmer det? Jag bara undrar för jag såg A-001 förra månaden och den var blank.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Fenix

Re: Blev allt lite besviken.

Inlägg av Fenix »

Ingen som har svar på frågan om färgsättningen av "Danish Dynamite 6-1"?
TuveB

Inlägg av TuveB »

Rickard Andersson kan nog svara dig på frågan, han har byggt aviserat flygplan, men, snälla, ha tålamod, för han har rätt mycket att stå i för tillfället. Tävlingen i Ängelholm nu i helgen, jobb och sedan ska han ställa i ordning Stenbäcks Flygmuseum för öppet hus 24-25/8.

Jag ska försöka vidarebefordra frågan.
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ovansidan ska vara matt och undersidan blank (tvärtom mot vad man kanske skulle kunna tro). På bilden nedan syns tydligt hur kärran var blank från början, genom att de maskade siffrorna och flaggan på fenan är blanka medan omgivningen är matt. Under vingen kan man också se att undersidan är blank.

Bild
CarlR
Namn: Carl

Inlägg av CarlR »

Grön shoppingkorg ska den ha också. Ingick den i byggsatsen?
Fenix

Inlägg av Fenix »

CarIR nej shoppingkorgen ingick ej =) Inte heller rätt motorutblås tyvärr.
Fenix

Inlägg av Fenix »

Tack för svaret Björn.
Skriv svar