Kurt? Vad har jag missat...?Lars Befring skrev:Stellan! alla vet ju att Kurt mellanlandade i Afrika på vägen till Sydamerika. Ryktet säger, men det här är obekräftat, att underättelse-agenter i operationen "shaken but not stirred" eller Bar-run 1945 kom över en koffert med Ta-183 ritningar!
Tamiya X
Re: Tamiya X
Stellan Schroeder Englund
Hmm, mja jo det kanske det gör. Men då måste jag blanda in ytterligare en UC i högen. Kanske. Tack för påminnelsen.Robin Nilsson skrev:Finns det inte märkningar (i Tamiya-lådan) för nån Universal Carrier från striderna i Nordafrika ??
/ Robin
Låter som en bra idé!
Låt dig inte förföras av alla glada tips om " gör si el så" , "kanske den här märkningen skulle kunna vara lite bättre" osv
Jag själv skulle inte våga sticka ut huvudet så mycket pga av alla "roliga" projekt som dyker upp.......
Micke A
Surdegsmästare?
Låt dig inte förföras av alla glada tips om " gör si el så" , "kanske den här märkningen skulle kunna vara lite bättre" osv

Jag själv skulle inte våga sticka ut huvudet så mycket pga av alla "roliga" projekt som dyker upp.......

Micke A
Surdegsmästare?
Tack Micke för stödet. Hemligheten bakom att få något byggt är att bygga och inte fundera så förtvivlat. Inget projekt är roligare än det man färdigställer 
Vi får kämpa om titeln från varsitt håll.

Vi får kämpa om titeln från varsitt håll.
-
Var det inte Arne Tammer som sa nåt om "en kvart varje dag" ??
http://sv.wikipedia.org/wiki/Arne_Tammer
Funkar nog för modellbygge också, 15 minuters bygge och sen 15 minuters träning
http://sv.wikipedia.org/wiki/Arne_Tammer
Funkar nog för modellbygge också, 15 minuters bygge och sen 15 minuters träning

Så var det, Robin. Har märkt att 1,5 timme dag är en bra nivå för att hålla tempot uppe. Då hinner man med en hel del utan att det blir spilltid.
Trevligt projekt. Något för alla att titta på i den högen. Hejar själv på "tonfiskbåten".
Var det förresten inte "skojten" (aka Martin Ljung) som slog ett slag för ansiktsmusklerna och uppmanade till att skicka in sitt rynkiga ansikte till Tammer. Man fick tillbaka det nypressat och skulle vara noga med att märka det med "mitt ansikte" för att vara säker på att få igen sitt eget.
/E
Var det förresten inte "skojten" (aka Martin Ljung) som slog ett slag för ansiktsmusklerna och uppmanade till att skicka in sitt rynkiga ansikte till Tammer. Man fick tillbaka det nypressat och skulle vara noga med att märka det med "mitt ansikte" för att vara säker på att få igen sitt eget.
/E
Erik von Rosen
Hej Erik, kul att du är med och tittar på detta vansinne. Jo "båten" ska målas inom kort då den är helt färdigbyggd. Researchade just MERDC-camout till den. Funderar på ett vintercamou i vitt och grönt för ovanlighetens skull.
Kul Tammerhistoria!
Får vi inte se något byggt från dig?
Kul Tammerhistoria!
Får vi inte se något byggt från dig?
-
- Namn: Lars Befring
Dude, den tar vi i vilket fall som helst!
Ed. men jag måste få tag på en UC Mk I i så fall, och då är jag uppe i 3-4 st att beställa... fasen detta blir dyrt.
Ed. men jag måste få tag på en UC Mk I i så fall, och då är jag uppe i 3-4 st att beställa... fasen detta blir dyrt.
Senast redigerad av Stellan den 31 jul 2013, 15:18, redigerad totalt 1 gånger.