MiG-21F13 1:32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Shoki-mannen
Namn: Michael Schwarz

MiG-21F13 1:32

Inlägg av Shoki-mannen »

Hej!
Som lovat, kommer jag lägga upp lite bilder om min projekt. Tänkte bygga en MiG-21, som är utställt ganska nära mitt Hemstad. Jag är ingen stor expert och måste fortfarande lära mig mycket - så ni får gärna skriva, vad ni tycker :)

Bild

Det här är orginalet i Morgenröthe-Rautenkranz

Bild
Här har vi byggmodellen (Trumpeter 2001)

Bild
Jag började att sätta ihop cockpiten och sprayade men Humbrol 89

Bild

Bild

Sen skulle jag börja med landningsstället, men jag tyckte det såg lite tråkig ut. Så kollade jag lite på nätet - och fick en jättebra förslag:

Bild

Bild

Bild

På samma sidan hittade jag ochså bra tipps om turbinen

Bild
Här har vi orginalet

Bild
så slagtade jag en gammla skokrämtub :)

Bild

Bild
och dessutom köpte jag lite extra-delar

Bild

Bild
sen satt jag ihop allt

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Shoki-mannen

Re: MiG-21F13 1:32

Inlägg av Shoki-mannen »

För resten, här är den där sida, som jag hittade dem där idéer: http://s362974870.onlinehome.us/forums/ ... pic=180111
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Läcker! Imponerande jobb med motorns utblås!!! Det där är väl Sigmund Jähns kärra?
Shoki-mannen

Inlägg av Shoki-mannen »

Tack! Jajamen :) ! Det var hans MiG, som han flög 1964. Jag visste inte, att han var känd i Sverige också.

micha
Senast redigerad av Shoki-mannen den 11 aug 2013, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
robertlundin
Namn: Robert Lundin

Inlägg av robertlundin »

Kommer följa detta bygge med stort intresse!
/Robert Lundin
Shoki-mannen

Inlägg av Shoki-mannen »

Hej blev nästan färdig med Cockpiten. En liten Update:

Bild
det var mina första Photo-bälter. Inte perfekt, men jag är nöjd.

Bild

Bild

Bild

nästa helg har jag äntligen Semester UTAN att resa iväg. Då kommer hända lite :)
Shoki-mannen

Inlägg av Shoki-mannen »

So, nu kommer en liten update :)
Bild

Bild

Bild
Här måste jag har gjort nått fel: det fanns rätt stora mellanrum mellan winger och kroppen. Jag slipade som en världensmästare, för att få bort dem - men var tvungen att använda "putty"

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
efter grunderingen

Bild

Bild
...och här behöver jag lite eras hjälp: vad skulle ni använde för att "wash" den? Just nu har jag en "Tamiya Panel line black" kommer det bli för mörkt?
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Alltså det beror ju på. Nu ser ju silverfärgen på din MIG inte så grymt blank ut så att använda mörk panelvätska kanske inte är en bra idé. Jag hade kört med en något ljusare brun wash.
Shoki-mannen

Inlägg av Shoki-mannen »

Aha ok! Tack för tippset, det måste jag testa. Jag har en gammal ut-slaktat modellflygplan, som jag brukar använda för sånna experiment :) Tänkte också spraya en gång till med silverfärg - att den blir lite mer blank, men vill vänta tills den är riktig torr först.
CanDid
Namn: Fredrik Ström

Inlägg av CanDid »

Hej,

Den här använde jag AK Interaktives Interior Wash på, tillsammans med lite Rust Streaks. Interior wash är lite grönaktig i färgen och jag tycker att den färgen flyter samman ganska väl med det metallblanka. Tror att den är tänkt för bryta av vita interiörer och därför funkar ganska bra med ljusa färger som inte är gula. Rust streaks, ja dom är rostfärgade...men bryter upp det hela lite.

Bild
Bilden är härifrån hemsidan och inte min.

//Fredrik
Senast redigerad av CanDid den 12 aug 2013, 11:17, redigerad totalt 1 gånger.
"Bet Kinder, bet! Morgen kommt der Schwed!"
Skriv svar