Saab 96 v4 bygge

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Halvar

Saab 96 v4 bygge

Inlägg av Halvar »

Jag har påbörjat ett bilbygge av det mer annorlunda slaget. I alla fall för mig. Jag köpte en Saab 96 av 1969 årsmodell i 1/24 skala från Air-Trax.
Det är en modell gjuten helt i resin.

Bild

Bygget kommer fortlöpande att uppdateras på IPMS Dalarnas hemsida.http://ipmsdalarna.se

Peter
Stellan
Kontakt:

Re: Saab 96 v4 bygge

Inlägg av Stellan »

Kul! Vann en sådan där som pris för några år sedan men jag mäktade inte med att bygga den, den fick gå vidare. En del egna delar får man fixa tillden vill jag minnas.
Stellan Schroeder Englund
Halvar

Inlägg av Halvar »

Synd att du inte har den kvar Stellan, då hade jag köpt den.
Är det nån som har en 96:a och inte orkar med den så är jag spekulant!

Peter
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ha! Vilken underbar! Såna här bilar skulle jag också kunna tänka mig att bygga! Eller en gammal Volvo 144 -71. Mmm...
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Jo jag är ytterligare en som lät min skickas vidare då det var på tok för manga timmar som skulle ha förbrukats för en kul grej. Jag vann min med så jag behovet inte slänga ut pengarna på´n. Tycker nog de är lite dyra men det är bara min åsikt.
Tänker hålla koll på ditt bygge iaf då jag tycker bilen är hur läcker som helst och beundrar de byggare vars hängivenhet är store än min.
LarsaQ
Halvar

Inlägg av Halvar »

Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

oooouffff

cool!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Per-Erik Hedberg

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Superbt Halvar, superbt!

/ Pekka
Ingenjör AP
Namn: Anders P

Inlägg av Ingenjör AP »

Vädringstips: Brun färg runt främre blinkers och i bakskärmens övre-främre hörn. Det spelar ingen roll om modellen skall föreställa fabriksny...
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Halvar skrev:Jag har påbörjat ett bilbygge av det mer annorlunda slaget. I alla fall för mig. Jag köpte en Saab 96 av 1969 årsmodell i 1/24 skala från Air-Trax.
Det är en modell gjuten helt i resin.

Bild

Bygget kommer fortlöpande att uppdateras på IPMS Dalarnas hemsida.http://ipmsdalarna.se

Peter
Ofattbart coolt bygge. Och efter som det är Halvar som rattar det så kommer det även att bli ofattbart snyggt när det är klart. Jag har ju sett vad han åstadkommit med Koras J-22. :-D
holst

CU@C4
Skriv svar