B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Färdig! s.6

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
MiniStuff

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Färdig! s.6

Inlägg av MiniStuff »

:P Mycket snyggt gjort Uffe! Imponerad över farten i bygget. :P

På hemmafronten och mitt drömbygge P-61 är allt stilla då något kallat livet och vardagen står i vägen hela tiden. Men skam den som ger sig...

/Markus
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Snyggt bygge, Uffe.
Som sagt, imponerande att få ihop denna på så pass kort tid.
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Mycket snyggt och inspirerande. Egentligen borde fler flygplan byggas "i luften" De får en helt annan karaktär.

/Daniel
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Så snygg! En pojkdröm väl värd att vänta på! Grym finish, som älskare av flammigt blekta gröna nyanser blir man grön(!) av avund. Och inspirerad!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Han har varit på finbesök i Saarbrücken ser jag, vad var det som drog där i trakterna :-) ?

Bra jobbat Uffe!

Min P-38 ligger här och myser bredvid datorn, den får nog följa med ner till Skåne i juli!

Hälsningar

Magnus
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

magnusf skrev:Han har varit på finbesök i Saarbrücken ser jag, vad var det som drog där i trakterna :-) ?

Bra jobbat Uffe!

Min P-38 ligger här och myser bredvid datorn, den får nog följa med ner till Skåne i juli!

Hälsningar

Magnus
Byggde den som grabb. Vill minnas att den var svår att få ihop?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Janne! Menar du P-38:an? Den ser snäll ut i lådan men det är ju inte samma sak som att det är lättbyggt när man väl kommer dit...

Hälsningar

Magnus
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Jupp, P-38. Vill minnas att speciellt huven var besvärlig och sedan vingfästena. Men det är ju några år sen och förmodligen är väl du bättre i nutiden än vad jag var för 36år sen? Eller är du verkligen det? ;P

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Vi får väl se hur det går. Det blir en byggblogg här så ni kan följa projektet men det tar ett tag innan jag drar igång!

Hälsningar

Magnus
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack alla för positiv respons.

Rickard och Markus: Det går hyggligt fort att bygga om man koncentrerar sig på helhetsintryck och undviker tidsödande detaljpyssel. Infällda landställ spar tid, Slarvigt byggd och målad inredning likaså...

Daniel: Visst är flygplan snyggast i luften, framför allt flygplan med så renodlad strömlinjeform som Maraudern. Dessutom spar det tid att bygga infällda landställ och jag slapp balansera upp henne med vikt i nosen.

Magnus: Bygg flitigt:-)

På återseende,
Uffe
Skriv svar