Phantom dubbelbygge i 1/72!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Phantom dubbelbygge i 1/72!

Inlägg av magnusf »

Henrik! Tack. Den där cockpiten hör dessvärre inte till de nuvarande projekten, den är sedan länge monterad i en brittisk Phantom.

Hälsningar Magnus
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

magnusf skrev:Jag har ALDRIG använt den grå, vem sprider sådana rykten?
...
Jag kan ha drömt men tror att det var du. :)
Nåväl, fick precis veta att en uppsättning slatwings är på väg med posten så nu kan jag snart komma ifatt dig!
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Undras hur det här blir... Jag har fyllt de gräsliga hålen i botten på luftintagen. En skarv blir det hur som men det kanske ser lite bättre ut trots allt...

Bild

Rörande diskussionen om turbinernas synlighet så är problemet löst: man kan definitivt se turbinerna framifrån om man lyser in i luftintagen! I de flesta vanliga lägen så har dock tack och lov den late modellbyggaren skuggorna på sin sida...

Hälsningar

Magnus
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Hases luftintag är ju gräsliga, ja. Men det där kan bli bra.
Ett alternativ är att sätta dit innerväggar av tunn plasticard. Gjorde så på min och det blev hyfsat - men inte mer än så.
Orkade inte spackla skarven som uppstod på insidan av vardera luftintag...
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Emmas fullskaleGrip fick ju utskrivna turbinblad insatta, och Bäcklund har ju skrivit ut hela cockpitar. Kan inte en snygg turbinfront skrivas ut och limmas lite snyggt inne i intaget?
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Stellan! Inte alls någon dum idé!

Anders! Nej, dessvärre, jag tror aldrig det där kommer att bli riktigt bra. Det var bara mitt desperata försök att snygga upp eländet, din idé med plasticard är betydligt bättre (och borde varit det uppenbara valet även för mig, jag skyller på värmen...)

Dessutom gav ditt trick mig även det enorma nöjet att hacka bort mitt mödosamt ditkletade Tamiya-spackel från botten av intagen... Alla fyra, det är som allom bekant två maskiner... Klart man inte kunde motstå...

Bild
Anders F-4F...

Bild
...som jag kvickt som ett grisblink kopierade. Nästa gång ska jag ta bort väggarna i kroppshalvorna så jag kan låta plasticarden fortsätta längre in. Men det får som sagt bli nästa gång...

Hälsningar

Magnus
Skriv svar