Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Håller med om att inredningen har stora och likartade brister på de flesta Phantom's. Tycker nog inte att Hasegava är så mycket bättre. Men tror jag plagierade av deras inredning med plasticardbitar på både Fujimi, Italeri och Esci modellerna. Det är väl när det gäller inredningen som Revell ligger ett stort steg före de andra tillverkarna. Det märks väl inte minst på raketsätena. Men Revell's modell är nyast med...
/Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Är lite som nämnt varje Phantom modell's baksida. Luftintagen är så stora att allt syns inne i dem. Är rätt nyfiken på hur Academy har löst det på sin 1/48 modell då den har både kanaler och "fläktar"...
Ser fint ut annars. Dit byge ger både idéer och inspiration!
Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf skrev:Primern är (som alltid) Tamiyas Fine White.
Shoppade faktiskt Eduard fod:ar i Moson men tänker inte använda dem. (Dagens berättigade fråga: varför i hela världen köpa dem överhuvudtaget då? . )
...
Aha, hade för mig att du kör mest med Tamiyas grå. Har själv fått slut på grå så testar nog den vita framöver.
Och ja... om det var så att allt som köpes även måste byggas så skulle eftermarknaden nog föra en tynande tillvaro.
Jag har ALDRIG använt den grå, vem sprider sådana rykten? Jag kan sträcka mig till att erkänna att det står en flarra i förrådet men den är aldrig använd