Bommen som följer med Tasca's M32B1 är tyvärr inte korrekt för M32A1B3, lyftarmen saknades på den senare versionen, och den var aningen grövre i diameter. Därmed fanns det inget annat alternativ än att scratcha en ny bom.
I bilderna syns även fästena fram och bak från Click2detail som är helt perfekta.
Men jag skrev ju "Två bommar", vad med den andra då?
Jo, detta är mera av an tabbe-bom.
Den ultrafina printade bogserkroken som skall fästas på baksidan i samma fäste som "A-ramen" (nedanför A-ramen) visar sig vara fel storlek. Det är helt enkelt för bred där den skall fästas i vagnen, så den passar inte in i fästena (se näst-sista bilden nedan). Skulle jag flytta på fästena, så passar istället inte A-ramen, så det är ett dilemma.
Nåja, det finns ju bara två val i det här läget, antingen scratcha en ny bogserkrok eller skita i den helt.
Tycker ändå att den är en riktigt häftig pryl, så det får bli att testa alternativ 1. Wish me luck, det är en komplicerad historia (nedersta prylen i sista bilden nedan)

det kanske går att såga av delen med kroken och bara bygga en ny ram, mn jag misstänker att kroken är fel skala också.
Nåja, vidare till bilderna (nästan allt är bara torrpassat i bilderna).
Tack för titten!