B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Färdig! s.6
Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder
Ser riktigt bra ut det där Ulf!!
Läckert
Förkyld med feber men uppskattar ditt bygge.Måste erkänna att jag har kollat in stachen med monogrammare.
LarsaQ
Förkyld med feber men uppskattar ditt bygge.Måste erkänna att jag har kollat in stachen med monogrammare.
LarsaQ
-
Tack Henrik och Larsa!
Larsa. Låt inte högen stå orörd. Bygg!
Uffe
Larsa. Låt inte högen stå orörd. Bygg!
Uffe
Jo, jag har "heta" funderingar om det.En B-17 och en B-25:a finns hemma så jag ska nog bara klara ut Albatrossen först.
LarsaQ
LarsaQ
-
Det är flera som snackar om B17. Det kan bli riktigt häftigt med flera stycken bredvid varandra.
Uffe
Uffe
Om inte annat så blir det ganska snabbt ett logistikproblem. Men det kan det ju vara värtUlf Lundberg skrev:Det är flera som snackar om B17. Det kan bli riktigt häftigt med flera stycken bredvid varandra.
Uffe

Hälsningar
Magnus
Du håller hög takt, Uffe! Ser riktigt bra ut så här långt..! 
På tal om B17, kanske någon vill återskapa Shep's diorama i skala 1/32 nu när det finns en sådan byggsats? Då kan man snacka logisitikproblem, haha

På tal om B17, kanske någon vill återskapa Shep's diorama i skala 1/32 nu när det finns en sådan byggsats? Då kan man snacka logisitikproblem, haha

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
-
Jag pratade med Clive Frith häromdagen. Han byggde och superdetaljerade denna modell för en sisådär 20 år sedan och vann BIS på Open med den. Kan trösta dig med att han också hade ett h*e att passa in "glaset". Vidarebefordrar också ett av hans tips: Måla inga huvramar på ksp-tornet. Det hade plexiglasskarvar som gick om lott utan någon metallram.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
-
Den modellen stod många år utställd i en monter på Wentzels Hobby, den var verkligen tjusig.Sten Ekedahl skrev:Jag pratade med Clive Frith häromdagen. Han byggde och superdetaljerade denna modell för en sisådär 20 år sedan och vann BIS på Open med den. Kan trösta dig med att han också hade ett h*e att passa in "glaset". Vidarebefordrar också ett av hans tips: Måla inga huvramar på ksp-tornet. Det hade plexiglasskarvar som gick om lott utan någon metallram.
/Rickard
-
Ja, den minns man ju!Rickard Malmborg skrev:Den modellen stod många år utställd i en monter på Wentzels Hobby, den var verkligen tjusig.Sten Ekedahl skrev:Jag pratade med Clive Frith häromdagen. Han byggde och superdetaljerade denna modell för en sisådär 20 år sedan och vann BIS på Open med den. Kan trösta dig med att han också hade ett h*e att passa in "glaset". Vidarebefordrar också ett av hans tips: Måla inga huvramar på ksp-tornet. Det hade plexiglasskarvar som gick om lott utan någon metallram.
/Rickard
Vill minnas att den var klädd med alufolie som målats med OD och därefter chippats för en sliten finish. Utsökt.
Uffe: ser bra ut så långt.