Monogramutmaningen, en livslång kamp

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av Björn Fransson »

Aj, aj, aj! Ja, det är ju det där med impulskontrollen... Inte lätt... Känner igen det allför väl, lyckligtvis har jag just nu inte så mycket tid över för byggande, annars hade väl jag också suttit där med min gamla Monogramlåda. Lycka till! Rejäla plastsjok verkar det vara!
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Jag hålls på köksbordet, till min familjs glädje HeHe

LarsaQ
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Härligt Larsa!
Jag får rysningar av nostalgi och glädje när jag ser ditt bygge.
På Stor och Liten fanns en uppbruten B17 kartong med Sheps dio och allt.
Varje gång jag var där (minst en gång i veckan) tittade jag i den lådan och på diofoldern.
Ännu ouppfyllda drömmar föddes....
Nån gång ska jag bygga ett sånt dio....
Uffe
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Ulf Lundberg skrev:Härligt Larsa!
Jag får rysningar av nostalgi och glädje när jag ser ditt bygge.
På Stor och Liten fanns en uppbruten B17 kartong med Sheps dio och allt.
Varje gång jag var där (minst en gång i veckan) tittade jag i den lådan och på diofoldern.
Ännu ouppfyllda drömmar föddes....
Nån gång ska jag bygga ett sånt dio....
Uffe
Dio foldern följde med i denna ask, så det var därför jag handlade den. Kaffe o läst först sedan börja jag bygga :o :o

LarsaQ
CarlR
Namn: Carl

Inlägg av CarlR »

Shepherd Paine hade i regel en vecka på sig att färdigställa ett diorama åt Monogram.
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

CarlR skrev:Shepherd Paine hade i regel en vecka på sig att färdigställa ett diorama åt Monogram.
Där är man körd du, jag har ju familj och ett liv :lol: :lol:

LarsaQ
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

CarlR skrev:Shepherd Paine hade i regel en vecka på sig att färdigställa ett diorama åt Monogram.
Och fick bara använda Monogramprodukter.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Förresten Lars, jag ser att du har kaffekoppen stående ovanpå dioramafoldern. Ta genast bort den därifrån! Det kan hända en olycka.
Jag kommer inte kunna sova i natt om jag inte får försäkringar om att ingen kaffekopp står på en dioramafolder av Shep Paine. Blotta tanken på vad som skulle kunna hända ger mig rysningar. Huvaligen!

Uffe
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Janne Nilsson skrev:
Och fick bara använda Monogramprodukter.

Janne Nilsson
Tjenare Janne
Denna modell såg ju dagens ljus 1975,själv var jag 11 bast vid tiden så hur mycket eftermarknadsgrejer fanns det då egentligen? Att han fick enbart använda Monograms grejer det köper jag rakt av då fick "jobbet" av dem.
http://www.swannysmodels.com/B17G.html
Hittade denna intressanta sida för de som vill förkovra sig mera.
Apparet etiam caeco
LarsaQ
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Ulf Lundberg skrev:Förresten Lars, jag ser att du har kaffekoppen stående ovanpå dioramafoldern. Ta genast bort den därifrån! Det kan hända en olycka.
Jag kommer inte kunna sova i natt om jag inte får försäkringar om att ingen kaffekopp står på en dioramafolder av Shep Paine. Blotta tanken på vad som skulle kunna hända ger mig rysningar. Huvaligen!

Uffe
Den är tillbaka inom glas och ram igen Uffe, så du kan sova tryggt i natt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
LarsaQ
Skriv svar