Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har i alla fall arbetat lite med inredningen och som lovat till Roman i hans tråd slänger jag upp en bild här. Ursäkta kvaliten.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Snyggt jobbat och ser riktigt snyggt slitet ut. Vad är detta för fordon? Om jag skulle gissa skulle jag säga tyskt andra världskriget. Är akterdäck PE eller bara omålat?
Det kanske blev lite mer slitage än vad jag hade tänkt mig från början.
Extra detail is made up, inspired by Marder II, Panzer I and II interiors.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Det där gjorde ju inte allt för ont, så jag tog tre bilder till.
Janne Nilsson
Mardern är en tuff vagn som ligger till sig i min bygghög... Du kanske kan överväga att binda ihop all chippning med ett lätt filter som tonar ner den vita färgen?
Tack för kommentarerna. Kan tänkas att det behövs tonas ner lite, men jag tycker nog att bilderna överdriver lite? Därmot skall jag lägga lite wash där jag la rostpigmenten.
Janne Nilsson
Actually the four photos are really good quality .... no more excuses!!
I agree with idea to use a filter to tone it down a little. Personally I would spray them on, to get an even result. Can be used like a post-shading method as well, to darken inner corners, under details, etc. The interior looks great!
Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!