Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Den här blev mer eller mindre klar för ett par veckor sedan. Byggsatsen kommer från Dragon och föreställer en skiss som aldrig byggdes. Det som verkligen byggdes var en mock-up av en tidigare variant där tornets form var lite enklare. Jag har fixat till den biten, och tagit bort mycket av allt lösöre som annars brukar sitta på en Panther. Chassit i byggsatsen är helt fel för mock-upen men det har jag inte orkat bry mig om. Tornet läste jag någonstans var gjort i trä. Bilder visar något som antyder röd grundfärg men jag tyckte det var roligare att försöka mig på lite träådring, inspirerad av gamla segelflygplan som lackades med fernissa och blev ganska mörka och murriga. Någon gång måste den ha varit omålad, även om bara kort? Hoppas ni gillar bygget, även om det är lite udda.
robertlundin skrev:Tack Markus. Annars bygger jag flugplan och då blir det oftast grejor som gärna är fula, ovanliga, misslyckade eller kombination av alla tre.
/Robert
Ledsen, kan bara inte motstå att ha lite kul med din typo!
Och ja, detta funkar faktiskt. Flugplan som drivs av flugor.
Gällande din tank.. ser mycket prydligt ut och jag gillar vad du gjorde med tornet. Dock ser den hemskt naken ut, men antar att det ska vara så. Bra jobbat.