J8 och S14: S14 diorama sida 3
Re: J8 och S14
Jag tänkte att du kunde ta extravingen så har du två kompletta Gladiatorer, gör en brittisk av den andra! Hör av dig om det är intressant.
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Kul att det byggs finskt! Jag har en Buffalo på gång, liggandes i lådan, men just nu tar mina cyklar (litet för mycket av) min uppmärksamhet. Men så snart de rullar som de ska...
Angående figurer så köpte jag ett set med "WW II Luftwaffe Personnel" från Heller. Jag hade tänkt använda dem till just finska flygplan men kan inte tänka mig att jag behöver just alla figurer. Hör av dig om det låter intressant. Länk här:
http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=466
Angående figurer så köpte jag ett set med "WW II Luftwaffe Personnel" från Heller. Jag hade tänkt använda dem till just finska flygplan men kan inte tänka mig att jag behöver just alla figurer. Hör av dig om det låter intressant. Länk här:
http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=466
Oerhört intressant diorama! Ser bra ut allt ihop!
Ytterliggare en uppdatering;
Har börjat på basen till S14:nen. Först sågade jag ut en form jag gillade, en liten sten satte jag också fast:

Sedan blev de lite "jord" vilket är en blandning av gips, pigment och lite grus för textur:

Satte också på en stam på granen:

Och här är hur de ser ut utan snö:

Lite stökigt på byggbordet också

Sen la jag till dessa för att simulera att man ploggat upp en yta för planet:

Slut!
Jakob
Har börjat på basen till S14:nen. Först sågade jag ut en form jag gillade, en liten sten satte jag också fast:

Sedan blev de lite "jord" vilket är en blandning av gips, pigment och lite grus för textur:

Satte också på en stam på granen:

Och här är hur de ser ut utan snö:

Lite stökigt på byggbordet också

Sen la jag till dessa för att simulera att man ploggat upp en yta för planet:

Slut!
Jakob
Jakob Fall
AP
AP
Kul att se att det är fler som nattsuddar 
Spännande att följa ditt diorama.

Spännande att följa ditt diorama.
Tack för uppmuntran allihoppa kul att även proffs tycker om min idé. Lyckades få på snö tillslut, laddar upp bilder när jag hinner men kan säga att jag är väldigt nöjd med resultatet.
Magnus vore jättenajs om jag kunde få vingen funderade just på vad jag ska göra med en komplett nederdel
så vi kan väl komma överens om pris etc...
Kalle Skulle väldigt gärna köpa några av dina gubbar är precis vad jag letar efter, har i nuläget bara revells och där finns bara två mekaniker. Får säga vilka du kan skiljas ifrån intresserad av alla mekaniker. Skickar ett PM
Daniel känns som att det alltid blir sent innan man hinner sätta igång alltid något som måste göras innan
Hörs!
Jakob
Magnus vore jättenajs om jag kunde få vingen funderade just på vad jag ska göra med en komplett nederdel

Kalle Skulle väldigt gärna köpa några av dina gubbar är precis vad jag letar efter, har i nuläget bara revells och där finns bara två mekaniker. Får säga vilka du kan skiljas ifrån intresserad av alla mekaniker. Skickar ett PM
Daniel känns som att det alltid blir sent innan man hinner sätta igång alltid något som måste göras innan

Hörs!
Jakob
Jakob Fall
AP
AP
Vingen är gratis bara jag hittar den
!
Hälsningar Magnus

Hälsningar Magnus
Magnus tack så jättemycket uppskatar det!
Så här kommer en till uppdatering:
Nu har jag fått på snö på basen till S14 och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet. Först provade jag med att blanda trälim och vatten vilket inte funkade bra alls. Därför köpte jag lim som man kan spruta från flaska vilket funkade perfekt.
Så...
Före:

Efter:

Hurra det blev bra!
Jakob
Så här kommer en till uppdatering:
Nu har jag fått på snö på basen till S14 och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet. Först provade jag med att blanda trälim och vatten vilket inte funkade bra alls. Därför köpte jag lim som man kan spruta från flaska vilket funkade perfekt.
Så...
Före:

Efter:

Hurra det blev bra!

Jakob
Jakob Fall
AP
AP
Två korta frågor bara
1. Har tänkt mig typ två stycken personer som underhåller planet på någotvis. Min fråga är alltså vilken färg markpersonal hade på sina uniformer 1943?
2. Funderar fortfarande på vad jag ska göra med planet, vad tror ni blir bäst att det har snöat direkt på planet eller att markpersonal håller på att dra bort ett par kamoflerande och snöiga vita preseningar?
Hälsningar
Jakob
1. Har tänkt mig typ två stycken personer som underhåller planet på någotvis. Min fråga är alltså vilken färg markpersonal hade på sina uniformer 1943?
2. Funderar fortfarande på vad jag ska göra med planet, vad tror ni blir bäst att det har snöat direkt på planet eller att markpersonal håller på att dra bort ett par kamoflerande och snöiga vita preseningar?
Hälsningar
Jakob

Jakob Fall
AP
AP