Ytterliggare en uppdatering!
Sen i Fredags har det gått väldigt segt framåt mest pga jag förlorade lusten lite efter den övre vingen bestämde sig för att dela sig på mitten
Första gången målade jag om planet med humbrol färger men jag var inte nöjd med resultatet så omgång nummer två blev med tamiya färger istället.
Precis när jag lagt klart tamiyan lyckades jag såklart välta en hel j**** burk cellulosa förtunning över vingen vilket plasten så klart inte alls tyckte om
och antagligen så uppstod sprickan där plasten mötes då man gjöt

.

Har i alla fall beställt en till identisk modell från England så det löser sig i alla fall, frågan är bara vad jag ska göra med resten.
S14
Lyckades dock få S14 målad och monterad så nu återstår lite "touch-up" samt dekaler och sånt, här är några bilder:
Sen hade jag också tänkt mig att jag ska bygga något slags diorama till planen, såklart där de står ute i en snöig skog någonstans.
För de ändamålet köpte jag ett par granar och även "fake" snö. Jag tycker att träden ser riktigt riktigt bra:

För S14 blir det ganska litet och syftet är egentligen för att testa framförallt snön, hur man lägger på den på bästa sätt och så.
Jag tänkte mig en sådan här layout ungefär och planen är att ha några gubbar som jobbar på den också:
J8
Även underdelen av J8 fick sig en silverskrudd:
Dioramat för J8 blir betydligt större och ska föreställa klargöring av planet. Planet ska ha en skyddsval runt sig med vägar uppstötade av stockar runt om med en del gubbar som gör i ordning planet.
Sedan blir det lite skog runt omkring med ett kulsprutenäste och lite skyttegravar. Tänkte också ha med en Opel Blitz som står vid planet med lite småplock på flaket.
Här är ungefärliga storleken på "gropen" planet ska stå i:
Sedan ungefärliga placeringen av kulsprutenästet:
Och bara generell layout:
Hoppas ni har orkat kolla ända hit

Om ni nu har det får ni gärna kommentera på vad ni tycker om dioramaidéerna.
Ytterliggare om ni har något "ground crew" i 1/72 som ni kan tänka er att skilja er ifrån kan ni gärna hojta till.
Undrar också om någon vet var man kan köpa oljefat i 1/72 och gärna med en sån där liten handpump.
Slutligen har jag en fråga om min airbrush, Jag har en evolution och har ett problem när jag använder min 0,15 nål.
Problemet är att när jag dra tillbaka avtryckare så kommer det först ingenting och sedan plötsligt kommer massor.
Har provat att spädda ut färgen men tycker inte det gör så mycket skillnad de heler frågan är alltså går det att komma ifrån?
Hoppas ni orkade med hela vägen och i från och med nu får uppdateringarna komma lite oftare, kommentera gärna
Jakob