Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Snyggt Janne, som alltid. Som du säger, underlagsarbetet är jätteviktigt med Alclad, får man bara till det har man en kanonmodell.
Däremot tålde inte min Airframe Aluminium att jag maskade direkt på senast jag provade, men jag kanske gjorde nåt misstag när jag sprutade den... Ska hur som helst försöka igen, så fort andan faller på!
Niklas skrev:Snyggt Janne, som alltid. Som du säger, underlagsarbetet är jätteviktigt med Alclad, får man bara till det har man en kanonmodell.
Däremot tålde inte min Airframe Aluminium att jag maskade direkt på senast jag provade, men jag kanske gjorde nåt misstag när jag sprutade den... Ska hur som helst försöka igen, så fort andan faller på!
Tack Niklas
A A är en lite småmysko färg, lite beroende på vilken lack man använt så varierar även hållbarheten på färgen.
Tror den fäster olika helt enkelt, på johnson blir den en del av lacken och hård som emalj.