Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Liten kommentar... chipping vätskan kröp in under maskerings tejpen och har nu gjort lite fula märken efter sig.
Jag hoppas dessa kommer försvinna vid senare vädring och lackning
SKall försöka lägga in den svarta markeringen ikväll eller imorgon
Hård vädring! Ger mig lite what if känsla.
Se till att inte måla vattenlinjemarkeringen svart. Den var mörkgrå på tyska fartyg och med lite skaleffekt inte så speciellt mörk heller.
Satt precis och funderade på vilken av mina färger jag skulle använda.
Vad tror du om tamiyas german grey ? den är iofs rätt mörk men inte svart.
Sen tänkte jag måla lite camo på skrovet.
Hittade en som där endast var camo på skrovet inte på själva tornet.
Paint Scheme D (February 1942 - March 1942) den första från denna sidan http://www.bismarck-class.dk/tirpitz/pa ... _1942.html
Tamiya german grey kan mycket väl funka men det bäst är att helt enkelt provmåla lite på en plastbit eller ett "övningsskrov" och kolla om du tycker att intrycket stämmer med bilder du sett.
Om det kniper kan man övningsmåla lite direkt på modellen. Det är lätt att maska och måla över eller tona en vattenlinjerand ifall man träffat fel.