Exactamente!Björn B skrev:Holst byggde väl färdigt en förra året så då blir det väl en halvfärdig modell som gäller
Vad planerar ni för 2013?
Re: Vad planerar ni för 2013?
Är Broncos bättre än Trumpeters?Ulf Lundberg skrev:Bygga klart min tyska eskader, vilket innebär att måla tre ubåtar, färdigställa en jagare samt förhoppningsvis få tag på och bygga Broncos S-båt.
Därefter bygga klar ROMA!
Hur är Roma? Hon ser väldigt stor ut! Mina senaste eskapader har cirklat i QE-klassen, och de är så små att man nästan tror att det är annan skala.
Wingnuts GOTHA
LarsaQ
LarsaQ
Att lyckas återfinna bygglusten igen, den har varit försvunnen i över ett år nu.
MvH Anders "Trollis" Bernhardsson

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
-
Efter att ha kollat i lådorna bedömer jag att Broncos är bättre. Jag har också ett vagt opålitligt minne av att ha sett både Broncos och Trumpetarns S-båtar färdigbyggda intill varandra och Broncos var bättre.denstore skrev:Är Broncos bättre än Trumpeters?Ulf Lundberg skrev:Bygga klart min tyska eskader, vilket innebär att måla tre ubåtar, färdigställa en jagare samt förhoppningsvis få tag på och bygga Broncos S-båt.
Hur är Roma? Hon ser väldigt stor ut! Mina senaste eskapader har cirklat i QE-klassen, och de är så små att man nästan tror att det är annan skala.
Roma håller Trumpetarns vanliga standard, dvs byggsatsen är OK men inte i klass med Dragons senaste alster.
Hon är inte större än sina samtida konkurrenter, Bismarck, Richelieu, Hood osv, snarare något mindre.
Framför allt är hon SNYGG!
Uffe
-
En modell är ingen fiende. Alltså faller det argumentet. (Är det Clausewitz som ursprungligen yttrat det?)Micke A skrev:Ren infallsbyggare så det är liksom ingen idé att tänka ut nåt i förväg.... kanske en fortsättning i surdegsspåret?![]()
Som Janne Nilsson skriver:
Ingen plan överlever första kontakten med fienden......
Micke A
Det hindrar naturligtvis inte att det är helt OK att vara infallsbyggare.
Att planera sina byggen, som jag gjort de senaste åren, är också kul.
Det är helt enkelt kul att bygga modell

Uffe
Njae, jag är inte så förtjust i det där halvdäcket, med bakre tornet på pedistal ovanför det. Men visst, hon ska köpas in också...Ulf Lundberg skrev:Efter att ha kollat i lådorna bedömer jag att Broncos är bättre. Jag har också ett vagt opålitligt minne av att ha sett både Broncos och Trumpetarns S-båtar färdigbyggda intill varandra och Broncos var bättre.denstore skrev:Är Broncos bättre än Trumpeters?Ulf Lundberg skrev:Bygga klart min tyska eskader, vilket innebär att måla tre ubåtar, färdigställa en jagare samt förhoppningsvis få tag på och bygga Broncos S-båt.
Roma håller Trumpetarns vanliga standard, dvs byggsatsen är OK men inte i klass med Dragons senaste alster.
Hon är inte större än sina samtida konkurrenter, Bismarck, Richelieu, Hood osv, snarare något mindre.
Framför allt är hon SNYGG!
Uffe

Angående Trumpeters kvalisort, så känns de som att de har tagit ett rejält kliv fram de senaste åren. Hood, Repulse och Richelieu är väl byggbara, de amerikanska slagskeppen och hangarfartygen rätt tveksamma, medan det mesta nyare, typ Prinz Eugen, Graf Spee och de nya jagarna känns som ett bra steg upp.
En modell är ingen fiende. Alltså faller det argumentet. (Är det Clausewitz som ursprungligen yttrat det?)
Uffe[/quote]
Gamla surdegar kan vara minst lika jobbiga och tuffa som fiende...
Micke A

Uffe[/quote]
Gamla surdegar kan vara minst lika jobbiga och tuffa som fiende...

Micke A
En LAV III LORIT har varit lockande i några månader, men den där kvadratmetern fotoets verkar lika jobbig så vi får väl se...
Annars ligger ett antal halvfärdiga konsummärkta F-15 i olika skalor bra till för att äntligen försöka få klara efter många år: två i 1:72, tre i 1:48 och två i 1:32. Det borde kunna hålla mig sysselsatt ett tag, om nu inte inspirationen eller tiden fallerar. Någon som har överskott av dessa att avvara?
/G
Annars ligger ett antal halvfärdiga konsummärkta F-15 i olika skalor bra till för att äntligen försöka få klara efter många år: två i 1:72, tre i 1:48 och två i 1:32. Det borde kunna hålla mig sysselsatt ett tag, om nu inte inspirationen eller tiden fallerar. Någon som har överskott av dessa att avvara?
/G
-
- Namn: Jens Tornblad
Jag planerar att försöka förbättra mej på två områden, figurmålning och vädring. När det gäller byggande så ska surdegen QM2 i 1:400 byggas klar. Jag har snappat upp ett rykte att Trumpeter ger ut HMS Belfast i 1:350 under året och den ligger högt på listan, helt klart. (Jag har sett boxarten...) Sen tänker jag fortsätta med mina fordon ur svenska armén där SAV m/43 är långt gången och som sen ska följas av pansarbil m/31. Stridsvagn m/38 är också planerad.
En obyggd modell är också en modell...