Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
BjörnK skrev:Kul att se ett disc-cammo, speciellt när det blir så här lyckat! Ser verkligen fram emot fortsättningen! Det är ju såna här byggen som lockar en själv att ta fram nån hetzer ur hyllorna och göra ett försök!!! Fortsätt tjata med fler uppdateringar!
//B
Det är lite coolt med disc-cammo Kul att du gillar mitt försök till det. Tycker absolut att du ska ta fram en Hetzer ur hyllan och sätta igång.
Kan verkligen rekommendera AKs maskeringssats!
Fler uppdateringar kommer.
Stellan skrev:Hur blir det med diskeffekten över alla pinaler som sticker ut från vagnen (verktyg mm)?
Hej Stellan!
Intressant fråga. Brukar nästan alltid bygga klart mina modeller helt klar innan målning för att få verktygsfästen mm att smälta in bättre, så även denna gång. Funderade dock på att vänta med verktyg mm tills efter målning för att underlätta för discarna men jag tror att det kommer lösa sig ändå. Disccamouflaget är inte lika tydlig på 252an som på tex Hetzern vilket gör att det nog är lättare att "fuska" lite här och där. I maskeringssatsen ingår det ju som sagt två olika maskeringar. En men enskilda discar och en med flera discar sammansatta.
Men hur det går.... återstår att se