Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Pyret skrev:Sjukt läckert! Du har inspirerat mig att bygga ihop Dragons Command Hetzer igår och så har jag sprutat den idag och är nu inne på slutvädringen (Thank god för ledig tid även om link by link-banden var stygga mot mig )! Ibland behöver man en fin och bra inspirationsvagn! Tackar ödmjukast för ditt fina arbete och motivationen den gav!
Tack för alla fina ord! Kul att jag kan inspirera
Lägg gärna ut en tråd med lite bilder på ditt bygge. Skulle vara spännande att se.
En liten uppdatering så här innan 2013.
Har suttit i ganska många timmar för att reda ut cammot på Panther 252. Så här ser min skiss ut. Rätt eller fel?
Man kan säga att jag har gissat ca 90% även om jag haft många bilder att kolla på.
Vagnen hade inte så hårda kanter och linjer i cammot i verkligheten så det kommer bli mycket mjukare övergång när jag väl börjar måla.
Själva "discarna" syns bara som prickar i målningen dvs cammot har inga runda skivor som sticker fram. Hoppas ni förstår vad jag menar. Det finns en bild på 252an om ni klickar på länken nedan. Bilden är ganska långt ner.
Great job on the Hetzer camo Rikard. The colour areas might be too "solid" though. There should be some signs of the base colours showing through between the circle stencils?? See this thread on Armorama where somebody is doing something similar ... havent read the text, but you´ll see by the images what I mean.
See also this item from Voyager ..... does the disc camo in reverse. Its a stencil just to add the mentioned spaces between the circles. You can enlarge the bottom image and should be clearer.
This could be a solution for your panther also. You could make your own stencil with some paper and do it this way?
Plasticbattle skrev:Great job on the Hetzer camo Rikard. The colour areas might be too "solid" though. There should be some signs of the base colours showing through between the circle stencils?? See this thread on Armorama where somebody is doing something similar ... havent read the text, but you´ll see by the images what I mean.
See also this item from Voyager ..... does the disc camo in reverse. Its a stencil just to add the mentioned spaces between the circles. You can enlarge the bottom image and should be clearer.
This could be a solution for your panther also. You could make your own stencil with some paper and do it this way?
Menar du på Hetzern? Det finns två typer av masker i satsen. Den ena för att bygga upp den molninga strukturen mellan färgerna och en för att lägga ringmönstret.
Jag är fortfarande inne på konturerna mellan färgerna. När det är klart tänkte jag göra ringarna (som nästan ser ut som prickar) över hela vagnen.
På Panthern kommer jag göra som de visar på Voyagers maskerig. Det vill säga att jag kommer först måla hela vagnen i trefärgscammo för att sedan lägga på ringarna.
Hittade ett klipp på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=rJQl4LDlcpo
Tack för en bra kommentar Frank! Hoppas att mitt förtydligande gav något och att jag inte missförstod dig.
Vad tror du om mitt målningsschema för panthern?
God fortsättning på er!
För alla er som tycker att jag är tjatig med mitt cammoprojekt kan jag iallafall glädja med att jag nu är klar med Hetzerns disc-camouflage. Därmed kommer den att få vila lite till förmån för Panthern.
Hur som.... hade lite problem men Vallejofärgerna som jag använde. De beter sig lite konstigt ibland och ibland funkar de fint. Valde att hålla kvar vid mitt val av färger för att inte behöva lägga tid på att hitta samma nyanser med andra färger. Tror det kan bli bra i slutändan.
Kul att se ett disc-cammo, speciellt när det blir så här lyckat! Ser verkligen fram emot fortsättningen! Det är ju såna här byggen som lockar en själv att ta fram nån hetzer ur hyllorna och göra ett försök!!! Fortsätt tjata med fler uppdateringar!
//B