Broncos nya GPW (Jeep)
Re: Broncos nya GPW (Jeep)
Varför inte en ksp m/39 monterad i högra rutan?
-
Låter som en idé, Kjell - men det får bli nästa Jeep-bygge i så fall. 
Ok...jag tog ett djupt andetag och limmade dit glaset, med vindrutetorkare och allt.
Även fotoetset är nu på plats. Så långt allt väl.
Lite annat krafs som spade och hacka samt mörkerbelysning är nu monterat, så inte mycket återstår.

Men vindrutan känns inte klockren med tanke på maskering och målning.
Har därför sneglat lite på den täckta vindrutan, detta alternativ förekommer ju relativt ofta om man tittar i exempelvis Concords bok om Jeepen.

Tycker att duken/presenningen överlag är väl återgiven, nederdelen är dock alldeles för basic för att övertyga så något lär behöva göras där.

Men nu blir det nog paus ett tag, innan jag bestämmer mig för vilken variant jag vill göra.
Alla dessa beslut...

Ok...jag tog ett djupt andetag och limmade dit glaset, med vindrutetorkare och allt.
Även fotoetset är nu på plats. Så långt allt väl.
Lite annat krafs som spade och hacka samt mörkerbelysning är nu monterat, så inte mycket återstår.

Men vindrutan känns inte klockren med tanke på maskering och målning.
Har därför sneglat lite på den täckta vindrutan, detta alternativ förekommer ju relativt ofta om man tittar i exempelvis Concords bok om Jeepen.

Tycker att duken/presenningen överlag är väl återgiven, nederdelen är dock alldeles för basic för att övertyga så något lär behöva göras där.

Men nu blir det nog paus ett tag, innan jag bestämmer mig för vilken variant jag vill göra.
Alla dessa beslut...

Du håller god takt, Anders!
Ser mycket bra ut!
Vilket dilemma med rutan, jag förstår att du våndas över detta.
Jag hade nog trots allt gjort en ny ruta av genomskinlig plast och limmat dit torkare av ets. Eller är det så tokigt så en del av ramen även finns med på den genomskinliga delen?
Gott Nytt År!
Ser mycket bra ut!
Vilket dilemma med rutan, jag förstår att du våndas över detta.
Jag hade nog trots allt gjort en ny ruta av genomskinlig plast och limmat dit torkare av ets. Eller är det så tokigt så en del av ramen även finns med på den genomskinliga delen?
Gott Nytt År!
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Grejen är den att rutan är gjord så att den kan vara "öppen".
Dvs, rutan och dess inre ram (som då är gjutna som en del i klarplast) är monterad i den yttre ramen... hoppas ni förstår... Tror det hade varit svårt att gjuta innerramen o rutan var för sej då den inre ramen är TUNN! Problemet är väl snarast att vindrutetorkarna är gjutna tillsammans med rutan.
På denna hemsida finns en del bilder som illustrerar det hela:
http://www.hansonmechanical.com/1944mb.htm
Vet inte om ni såg "Wheeler-dealer" på TV härom veckan där dom fixade till en Jeep i orginalskick, riktigt intressant, ungefär som att bygga Broncos Jeep!
Öken-Erik
CU@C4
Dvs, rutan och dess inre ram (som då är gjutna som en del i klarplast) är monterad i den yttre ramen... hoppas ni förstår... Tror det hade varit svårt att gjuta innerramen o rutan var för sej då den inre ramen är TUNN! Problemet är väl snarast att vindrutetorkarna är gjutna tillsammans med rutan.
På denna hemsida finns en del bilder som illustrerar det hela:
http://www.hansonmechanical.com/1944mb.htm
Vet inte om ni såg "Wheeler-dealer" på TV härom veckan där dom fixade till en Jeep i orginalskick, riktigt intressant, ungefär som att bygga Broncos Jeep!

Öken-Erik
CU@C4
Ha ok, jag hänger med. Tyckte det såg ut som om en del av ramen var gjuten i klarplast.
Modellen ser kanontrevlig ut, ser fram emot att få hem min
Modellen ser kanontrevlig ut, ser fram emot att få hem min

"Svenne-Kongo"