Det var en evighet sedan jag gjorde några inlägg här på forumet. Har dock följt era trådar med stort intresse

Har haft ett längre uppehåll i byggandet men nu har jag faktiskt fått lite gjort. Jäklar vad kul det är!
Detta är ett projekt som jag gått och funderat över ganska länge och nu äntligen tagit tag i. Tror att denna panthern är ganska känd bland oss som diggar panthrar? Man kan hitta lite bilder här och där på www men när jag kom över boken Panzerwrecks 12 fick jag en hel del göttiga bilder som visar 252an i olika vinklar vilket gjorde att jag kände att det var dags att bygga den.
Det började med att jag ville bygga något enkelt ur lådan eftersom att jag inte byggt på länge. Gillar ju panthrar så jag tänkte att Dragons Panther G med zimmerit skulle va nice att bygga eftersom den bygger på samma byggsats som deras andra G-vagnar med fina detaljer. Hade inga planer på hur den skulle se ut men efterhand som jag började bygga började jag svänga in på 252an. Ville fortfarande hålla mig till lådan så jag började slipa ganska flitigt på vissa ställen i syfte att tunna ut plasten så att det ska likna metall/plåt. Tex skärmarna, fästen till extra bandlänkarna mm. Enklast hade kanske varit att byta ut mycket till fotoets men då hade det blivit för avancerat

Inte de bästa bilderna men så här ser den ut. Om ni inte vet vilken vagn jag menar så kanske ni känner igen den på bilderna i bakgrunden? Vill ni veta mer så kolla gärna min blogg.

Det jag behöver hjälp med är målningsschemat.
Är det någon som vet hur den såg ut mer exakt? Eller vet var jag kan få tag på mer material? Har ju svartvitabilder men det är jättesvårt att tyda eftersom att vagnen är väldigt skitig. Disccamouflaget kommer bli en utmaning!
Känns som jag skrivit en hel uppsats men jag tackar för titten och tackar på förhand för hjälpen!
//R