Another "Nutcase"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Another "Nutcase"

Inlägg av LarsaQ »

Eftersom Pål sprider stämning omkring sig rev jag fram ytterligare en låda ur hyllan som har varit med ett tag. WnW Albatros Dva med xtra dekalark.Nu är det väl dags att ta sig an ytterligare en Albatros då jag har känt mig ganska MÄTT på dem efter alla goa Roden-kärror, så här är en start på en Dva.
Bild
Ådringen är målad i olja på humbrolbas även den fokkergröna är en hemblandning.
Bild
Stolen är airbrushad med en blandning av svart och brunt från humbrolserien med olika nyanser.

Det var till denna kärra som det bestäldes grejer från HGW, så nu när de är på väg kan man ju starta upp lite igen o skjuta ifrån sig tanken på att beställa en Gotha( Vilket Pål nu oxå är lite skylig till :D :D :D )
Dekalvalet kommer att göra den blå/vit i bakdelen efter sittbrunnen så den som är påläst kanske redan vet vad det ska bli....

LarsaQ
olindau
Site Admin
Namn: Olle Lindau

Re: Another "Nutcase"

Inlägg av olindau »

Jag vill ju inte förstöra nån bygglädje men
en (Wing)Nutters Club utställning på 08-Open skulle
nog vara mycket intressant för alla modellbyggare.

Eller ?
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Det är ju en tanke så god som julgodis, Förhoppningsvis blir väl något färdig till dess.Kanske en utställare från Östergötland

LarsaQutan att säga för mycket
Pål Björkman

Inlägg av Pål Björkman »

LarsaQ skrev:Dekalvalet kommer att göra den blå/vit i bakdelen efter sittbrunnen så den som är påläst kanske redan vet vad det ska bli....

LarsaQ
Hej Larsa
sent svar pga snöstorm och strömlöst i 28 timmar. Kan det vara denna Löwenbrau du har i tanken? Så här såg den ut innan katten fick syn på fågeln.....
Vet inte om jag har ork att restaurera den :x
Bild

/Pålle
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Mera sena svar pga jobbarhelg,,
Den va precis på pricken du, lever katten fortfarande eller? Hade det varit min katt han han/hon legat risigt till kan man lätt uttrycka sig.Hoppas du tar dig tid för reparantion av den för det är den värd absolut,ta en bit i taget så känns det "tunga" lite lättare..

LarsaQ
Pål Björkman

Inlägg av Pål Björkman »

LarsaQ skrev: lever katten fortfarande eller?

LarsaQ
Jadå hon är en tuff gammal dam på 16 år och jag får skylla mig själv :oops: för att jag inte ställt undan maskinen när jag vet att hon gillar Löwenbrau :)

Jag har inte slängt resterna för det är förvånansvärt helt, men jag är lite trött på riggtråd just nu :o En DVII emellan så bör det va lägge för att plocka fram spindeln igen.

/Pål
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Härligt att höra att den kommer att restaureras,hurur vad eller vilken färg använde du till den lila(mouave) Misterkits?

LarsaQ
Pål Björkman

Inlägg av Pål Björkman »

LarsaQ skrev:Härligt att höra att den kommer att restaureras,hurur vad eller vilken färg använde du till den lila(mouave) Misterkits?

LarsaQ
Hej Lars
Ja det är helt rätt. Ett tips om du vill ha tag på MrKits färger är att ta dem via Nordland models i Tjeckien. De har hela sortimentet och blir inte dyrare än från Italien men väl tre veckor snabbare :D Jag blandade till min Bavaria Blue av Vallejofärger med hjälp av min favoritapp. Det blev omöjligt att se nyansskilnader även för de (inte jag själv) som är überfärgkänsliga (därav appen). Jag skriver ned receptet när jag hittat det igen.
/Pål
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Nordland models var ju en hit du, har redan beställt grejer från dem, har även fått lite gjort i verkstaden så nu är det dags att ta med kamrena igen..
Larsa
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

En liten uppdatering av nuläget bara.Först lite godis från HGW.
Bild

Motorn e på G nu med kablar o pyssel. Insugets rör är lindade med sk "asbesttape" från Apotekets sårhylla, tunn o smidig att jobba med.Tyvärr lyssnade kameran på barnradion när slutaren jobbade så jag får ta ett nytt kort senare.
Bild
Håller även på en sittdyna till stolen gjord av plasticard och sculpy, det går ju att handla en i resin men det känns lite häftigt att köpa en när det inte är speciellt knöligt att fixa en själv.Bild på den senare med de nya HGW bältena i näst uppdatering.

LarsaQ
Skriv svar