Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Efter att modellandet (heter det så?) legat nere i ett alldeles för långt halvår så tyckte jag det blev dags igen. Hittade en OT-133 från Skif, en rysk timmerstuga från Pegasus och två figurer från Preiser som såg ut att passa bra ihop som ett uppstartdiorama. Ville öva mig lite på att modellera gräsbevuxen mark också inför ett eventuellt större diorama. Well, här är resultatet.
Tvekar fortfarande om jag i vinter ska ge mig på ett älsklingsprojekt i skala 1/35 som jag har närt vid min barm i 5-6 års tid och säkert investerat 4000:- i alla redan: ett nästan kvadratmeter stort diorama med ca 30 figurer och fyra fordon, som ska handla om en tysk antipartisanaktion på östfronten 42/43. Vet inte om jag har tålamodet - och jag har vid 40 års ålder ännu inte lärt mig konsten att bygga i etapper.