Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Det börjar bli många prototyper nu. Inte nog med att jag bygger en hel drös av prototypviggen utan pallbocken blev nu en prototyp.
Den blev för hög så efter att ha justerat måtten har jag nu tre pallbockar färdiga att måla. Jag tycker att dom ser mer ut som originalen på bilden i viggenboken.
Planet har också påbörjats. Liksom den andra Airfixviggen jag bygger måste luftintagen shimsas med 0,25 mm plasticcard för att komma i nivå med resten av kroppen. Jag är nästan färdig med nitarna. Jag följer dom upphöjda panellinjerna med nitverktyget sedan slipar jag ner dom upphöjda linjerna och nöjer mig med nitar.
Senast redigerad av Björn B den 29 nov 2023, 05:03, redigerad totalt 1 gånger.
Måste ju ha ett plan att sätta på pallbockarna så jag har jobbat lite på det.
Nu fick jag såga lite. Här är en jämförelse mellan mockuppen 37-0 och prototypen 37-1.
För att visa på att det är en mockupp utan motor fick jag plocka fram 37-4 som jag byggt tidigare.
Jag stoppade in en del från en gammal F-16 från Revell för att det skulle se mer ut som en motor därinne medan 37-0 kommer att ha ett tomt rör.
Senast redigerad av Björn B den 29 nov 2023, 05:09, redigerad totalt 1 gånger.
Håller på att försöka tillverka en extratank men får det inte att stämma. Det blir en väldigt lång tank. Till slut har jag kommit på vad som är fel. Centerpylonen med den lilla fenan monteras 11-12 mm för långt bak på Airfix modell. Så nu måste jag skära loss pylonen igen och flytta den till rätt plats.
Senast redigerad av Björn B den 15 dec 2012, 09:21, redigerad totalt 1 gånger.
Det börjar närma sig slutet. Nya landningsstrålkastare och fenor till den nya tanken ska tillverkas. Mer spackel ska på innan cokpitinredningen monteras.
Har förlängt luftintagen undertill då dom ser mycket längre ut på bilder. Nosställets luckor har böjts ut till en annan position.
Jag funderar på att måla denna i en blankare färg än dom övriga planen.
Senast redigerad av Björn B den 29 nov 2023, 05:10, redigerad totalt 3 gång.