Blå Niklas - snabbaste Mustangen i Flygvapnet!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders_Isaksson

Re: Blå Niklas - snabbaste Mustangen i Flygvapnet!

Inlägg av Anders_Isaksson »

Blev ju fin, Magnus!
Håller med om att det känns lite ovant med en grön Mustang som har svensk märkning, men det funkar. :)
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Jättesnygg. Gillar vädringen skarpt.

/Daniel
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Anders & Daniel! Tack! Då ska jag genast sluta noja om vädringen...

Hälsningar

Magnus
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Snyggt jobbat Magnus, tycker det ser bra ut! Är fortfarande inte helt övertygad av chippningen, men jag måste få se den på riktigt för att ge rättvis kritik. Så du MÅSTE helt enkelt till Malmö.. ;-)

Jag har fått på svart grund på mina två nu, förhoppningsvis hinner jag lägga Alclad imorgon. Tiden är knapp, men jag borde hinna. :-)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Niklas! TVÅ stycken? Det framgick inte från början :-) ! Vilka maskiner blir det?

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ska man vara petig kanske det är en och annan chippning för mycket. Blå Niklas lutades ju av efter ett tag och hann nog aldrig bli riktigt så skönt sliten.

Men vad sjutton, snygg är den och svensk är den. Och who am I to criticize när det gäller att ta i lite extra med vädringen... :) Så jag säger istället: Mera, mera!!! Du har verkligen fått till ytfinishen och modellen är sådär skönt Fridsellskt välbyggd. Vissa byggare kan konsten att få ihop modellerna sådär elegant med en gång och du verkligen en av dem. Limfläckar, synliga skarvar och slarv som kännetecknar oss som ibland har lite bråttom, känns fjärran här! Som alltid!

Kul också att se att mitt ultrahemliga recept på svenska färger kom till användning. :)

Och Magnus: Robert har fler ark och kronmärken finns hos Rebell hobby. Vi vill gärna se dig använda fler av dem!
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

magnusf skrev:Niklas! TVÅ stycken? Det framgick inte från början :-) ! Vilka maskiner blir det?

Hälsningar

Magnus

Jaså, missade jag den lilla detaljen..?! :p

Den ena är ju Airfixen, och för tillfället lutar det åt en stabsmaskin (vit spinner) från F16. Är inte helt 100 här än dock, det kan mycket väl bli en utbildningsmaskin (grön spinner) från F8 istället.

Den andra jag gör är en Hasegawa, som ska bli en maskin från 2.Div F16. Individen finns på ett av Roberts ark, minns inte serienumret för tillfället dock.

Det kommer bilder på mina byggen inom kort, ska bara få tummen ur att göra en WIP här.. :p Fick faktiskt på grundnyansen av Alclad igår kväll. Gör kärrorna i olika nyanser för att testa lite. Nu ska jag bara tona lite luckor med andra nyanser också, sen är det nog dekaldags! Så det rullar på.. :)

Men tiden till C4 är knapp, speciellt när jobbet gör sitt bästa för att sätta käppar i hjulen för mig och skickar bort mig hela veckan innan... :S

//Niklas
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Riktigt roligt att se. Bra jobbet Magnus, den gröna kulören känns väldigt rätt.
Hälsningar
Robert
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Björn! Tack för de vänliga orden! Vad gäller förbrukningen av kronmärken så hade jag faktiskt ett helsvenskt år förra året. Innan dess tror jag inte jag byggt svenskt på 25 år...

Niklas! Jag hade faktiskt fram en Hasegawa-Mustang men kände inte för att bygga den, jag hittade ingen märkning jag fick någon kick av. Kan antagligen botas med ett RB-ark ytterligare...

Robert! Kul att du gillar den!

Hälsningar

Magnus
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Mycket snyggt magnusf. Helt klart en musse i min smak!
Skriv svar