Lite måleri.....
Till att börja med, de här delarna ser ut att vara maskade på ett misstänkt uttänkt sätt....och det är de

Det är början på spacklingsprocessen faktiskt, jag maskar av fogarna så går det inte åt så förbannat med spackel och jag slipper slipa i en evighet!
Härnäst klipper jag till en spatel av lådan modellen kom i (revellllådor är inge vidare styva så de blir inga bra spatlar...gawa boxar däremot, fin och styv papp!)
Lite spackel på och det är bara att sätta igång!
Här är delarna spacklade och avmaskerade, nu ser ni hur lite som behöver slipas!...snarare poleras egentligen
Detta om spacklandet...nu till färgen!
Ok, inte så dramatiskt egentligen men det går frammåt i alla fall!
JAg grundade alla delarna på tandpetarna med Alclad Grey Primer.... Akrylfärger som Lifecolor (som jag använder) fäster inge vidare direkt mot plast därav grundmålingen i grått.
Knallpallen grundad...
Sedan målad svart.
Alla cockpitdelarna och hjuldelar är preshejdade i svart.
Sedan drog jag på Light Gull Grey i cockpit (egentligen ska det vara FS36231, dark ngull grey men eftersom cockpiten är svart till att börja med så använder jag en ljusare nyans annars skulle det bli för mörkt)
Se hur detaljerna poppar när det gråa dammats på!
Det var allt för idag!
Härnäst blir det lite slipande och sedan ska jag börja detaljmåla cockpit och kattapluttstol!
LImma lugnt!