Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan! Jag köpte alla storlekarna på Xtrasponge. 43 pund är kanske lite saftigt men jag räknar med att det lyfter min chipping så mycket så att det är värt pengarna...
Niklas Insåg nu att det inte syns ett dugg av undersidan på bilderna. Det var inte för att retas, det bara råkade bli så! Men färgen är fortfarande vackert gråblå Har aldrig provat saltmetoden men blev faktiskt lite sugen på chips när du tog upp det så det måste vara ett gott tecken
Vad gäller chippningen så vete fanken om det ändrade sig så mycket trots att jag var inne och kladdade. Får satsa på att vädringen tar udden av den istället!
Dags för upp till bevis för Robban! Dekaler från RB decals. De är helt enkelt suveräna! Bland de bästa jag jobbat med!
Sten! Det var en otroligt snygg (och snyggt sliten!) P-38. Däremot så framgår det inte riktigt hur han bar sig åt tycker jag, jag kan inte få loss någon färg med bara tejp. Åtminstone inte där jag vill !
Eeeehhh? Fanns det två dekaler? Mörka i botten? Talking to me?
Där ser du den totala meningslösheten med att försöka ge folk instruktioner, jag snubblade över två uppsättningar "16" på arket och använde glatt leende dem Det där är bara en dekal och den fanns på huvudarket.
Niklas K! Tvärt om, föredömligt tunna! Jag är skitnöjd med mina.
Om de är skalenliga så borde de ju faktiskt vara 50% tjockare i 1/48 (ytterligare en anledning att inte bygga i den skalan) så det kanske förklarar ett och annat (Observera att det sistnämnda är ett skämt. Jag är alltså mycket nöjd med dekalerna, bland de bästa jag använt!)...
Haha, tack för skrytet Magnus! Det är som ni säkert misstänker olika tryckare på de två arken. Båda har för- och nackdelar. Sista firman som tryckte 1/72 hittade på hyss och "modifierade" tryckfilen på olika sätt bland annat tog de bort vit underprint på en del gula detaljer, därför finns det extra siffror med på ett löst ark. Det ser ju faktiskt märkligt bra ut fast du kört dekalerna som sitter på huvudarket Magnus?! Jag har faktiskt svängt och tänker fortsätta med tryckaren som tryckte 1/48 (och Lansen 1/72). Hälften av byggkören tycker dekaler ska vara tunna och andra halvan tycker de ska vara tjocka (typ Cartograf men jag vill ändå påstå att 1/48 Mustang inte riktigt känns så tjocka), svårt att tillfredställa alla till 100% men det måste ju ändå vara målet.
Men vänta nu Robert: i den här tråden finns feedback från två byggare. Den ene gillar de tunna dekalerna och den andre tycker de tjocka är för tjocka. Om du inte har flera andra byggare som påstår annorledes så borde du väl satsa på den tunne tryckaren? Seriöst, de är lika bra att använda som tex Xtradecal och då tycker jag det är synd att byta!