Jasch 39Tyrolerflugseug Färdich
Re: Jas kockpit 1/48 nya bilder sid 7
Tack så mycket
Nej det var ett tag sedan jag kollade hypersc. Tack för länken Johan. Egentligen så hade det varit bättre och enklare att använda byggsatsen klaffar,bara skära ut och fixa dem i rätt positon igen. Det är väldigt olika djup i panelerna,vissa är som krondiken och andra mer acceptabla. Jag kommer att ha två fälltankar,lite poddar Iris och gbu:er,möjligen maverik rob..Skippar spaningskapseln. /Lennart

Jo då Johan,jag hade läst den resensionen.Jag har slipat ner canarderna,däremot inte minskat ytan på dem/Lennart
Fint fint Lennart! följer detta med intresse!!!
Tack du Henke
Har börjat på panel och Hud idag.Kommer att måla scoopen sidenblank svarta.Skyddet runt panelen gjorde jag av bockad tunn plåt.Det sticker ju ut ganska långt bakom brädan i sidorna.Böjen nertill ligger sedan an mot innerväggens panelkanter.Lennart

-
- Namn: Lars Befring
Re: Jas kockpit 1/48

testar bara bilduppladdning/Lennart
Senast redigerad av Lennart den 30 sep 2012, 08:30, redigerad totalt 1 gånger.
Har laddat ner ett annat bildprogram som verkar funka bättre.Nu är kocpiten färdig i alla fall,bara resten kvar
Lennart

-
- Namn: Lars Befring
mmmmmm GILLAR såna test!
E HUD glaset orginal? jag tror att en aning grön tint på kanten av det skulle se riktigt coolt ut, för exakt kulör i normalljus hänvisas till EL.
Jag såg på någon bild av Jassen med öppen huv att den verkar ha en rätt rejäl "sarg" på frontrutan, något som jag inte har sett i modell... någon som vet vad det är?
/L
E HUD glaset orginal? jag tror att en aning grön tint på kanten av det skulle se riktigt coolt ut, för exakt kulör i normalljus hänvisas till EL.
Jag såg på någon bild av Jassen med öppen huv att den verkar ha en rätt rejäl "sarg" på frontrutan, något som jag inte har sett i modell... någon som vet vad det är?
/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Glaset är original Lars,men jag skall lägga lite grönt i det då jag börjar med huv och frontrutan.Jag skall ju använda vacu huven,som har en bättre form än originalet.
Originalhuven är för platt,den skall vara lite mer kupad/bullig där den går ihop med fronrutan.men så har man gjort vacuhuven.Däremot var vacuhuven väldigt sladdrig
men man får ju ändå tillveka inner och ytteramar till den.
I den stora sargen runt fronrutan sitter bl.a backspeglarna. Beklagar det mycket suddiga och dåliga bilderna för övrigt./Lennart
Originalhuven är för platt,den skall vara lite mer kupad/bullig där den går ihop med fronrutan.men så har man gjort vacuhuven.Däremot var vacuhuven väldigt sladdrig
men man får ju ändå tillveka inner och ytteramar till den.
I den stora sargen runt fronrutan sitter bl.a backspeglarna. Beklagar det mycket suddiga och dåliga bilderna för övrigt./Lennart