Jasch 39Tyrolerflugseug Färdich
Re: Jas kockpit 1/48
Tack så mycket för hjälpen Henrik ,det var mycket vänligt. Som sagt har monterat lite resindelar på modellen.Valde att utesluta framkantsklaffarna,pg.a att styrbordsidan var för kort. Luftbromsarna var ett elände,både original och resin dito.Men med pc ribbor och spackel gick det att få till.Apun har jag spacklat upp och slipat fran formen för, och så monterat en del ets detaljer samt antenner,och resinnos.Utblåset får jag modda en del,för det är för litet men det skall nog lösa sig.Kollade huven efter Henkes inlägg,och passformen var minst sagt eländig.Så jag kommer att använda mig av vacu huv.Samt att tankpoden skall synas,bara för skoj skull när den nu ändå fanns med./Lennart
-
- Namn: Johan Elvin
Vad har hänt med alla andra bilder i denna tråd?
Trevligt att se att du är igång med 39'an igen.
Trevligt att se att du är igång med 39'an igen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Har inte en aning Johan,fick bara ett meddelande att jag uppnått min limit med bilder.raderade massor,men det funkar ändå inte./Lennart
Kan det vara så att du använt upp gratis delen av bandbredden för denna månad, jag brukar råka ut för det med jämna mellanrum på photobucket... det brukar nollställas igen det datumet som man startade kontot, i.e. om du började använda det den 17:e en månad så nollas det den 17:e varje månad.Lennart skrev:Har inte en aning Johan,fick bara ett meddelande att jag uppnått min limit med bilder.raderade massor,men det funkar ändå inte./Lennart
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Re: Jas kockpit 1/48 nya bilder sid 7
Ja ,antagligen är det så. Konstigt bara att det redan inlagda bilderna försvann /Lennart
Lite mera prylar monterade på Jas modellen/Lennart

-
- Namn: Lars Befring
Tack Lars!Valde att tillverka lite egna antenner,sitter även på undersidan. Apun var inte så svår att spackla upp rätt form till. pitoröret i resin var meningan att man skulle kapa av nosens främre del och sätta dit.Men med så myclet annat av dessa resindelar så var passform lika med noll. Har lagt till en 1 mm platta på utblåset för att få radien lika stor som modellens bakdel. Bästa passform hittils var luftintagen,mycket lite att slipa /spacklaLennart
Mycket tjusigt indeed! 

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work