Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ingen aning om färgvalet... men det ser ut som om industrin har gjort ett utmärkt primerjobb! för att inte tala om montörer och konstruktionsavdelningen!
WOW
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Min gissning är en grund i pansargrått, sen en mer eller mindre täckande mönstermålning i grönt, jordbrunt och svart. Hjul och underrede dock kvar i grå färg. Jag tycker mig sett att den bruna kan vara utbytt mot en mer sandfärgad brun också. Mönstermålningen på bilden ovan verkar ju rätt omsorgsfullt gjord, så den grå stns nog inte annat än just på hjul och hjulhus, men den ljusa färgen får mig att undra om det inte är grön, svart och sand som gäller?
Chrille skrev:Tack Sven, har ett svart-vitt foto, vilka fyra färger menar du mer än grönt?
Jag tror att Erik's svar här ovan är mycket utförlig, bättre svar än jag skulle kunna ge Vill du kolla in färgerna, kika på Erik's m/38 som är målad i beredskapslammo.
Senast redigerad av SvenYoung den 13 sep 2012, 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo