Jak 28 1/48
-
- Namn: Lars Befring
Re: Jak 28 1/48
Hippo models (dom har nått att göra med Aires) men rykten säger att den är försenad eller kanske inte blir av =(.... Nör jag träffade dom nere i Tjeckien påp E-day förra året var dom optimistiska och pratade redan om en MiG-25! vi får se fram emot HpH´s Il-28 istället
/Lars
/Lars
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Hoppas ryktet har fel och att det kommer en Jak 28 ,tycker det är bland det snyggaste flygplan ryssarna byggt.Men en Il 28 är ju inte heller fel. Mig 25 :an har man ju redan i bygghögen,men den blir ju säkert finare än Revell. Tack Lars,för hjälpen/ Lennart
-
Jag snokade vidare på lite forum och hittade det här på Brittmoodeler:
name='Linden Hill' timestamp='1344347250' post='2403519'
I'm meeting with the person who made the Yak-28 master in Moscow later this week. He has turned his attention to other projects, one of which I should be bringing back with me. However, there was always the intention for that, after Hippo's release, the kit would also be available locally under a Russian brand name.
Should be an interesting conversation.
och rykten säger att AZ har köpt yak-28 formarna... finns det formar är det största jobbet gjort och även om Hippo har konkat så borde formarna kunna omsättas till modeller ganska enkelt.
Det bästa är att typ Linden Hill som är en stor spelare ( i vår värld) är intresserad. mao det finns pengar med i spelet =)
/L
name='Linden Hill' timestamp='1344347250' post='2403519'
I'm meeting with the person who made the Yak-28 master in Moscow later this week. He has turned his attention to other projects, one of which I should be bringing back with me. However, there was always the intention for that, after Hippo's release, the kit would also be available locally under a Russian brand name.
Should be an interesting conversation.
och rykten säger att AZ har köpt yak-28 formarna... finns det formar är det största jobbet gjort och även om Hippo har konkat så borde formarna kunna omsättas till modeller ganska enkelt.
Det bästa är att typ Linden Hill som är en stor spelare ( i vår värld) är intresserad. mao det finns pengar med i spelet =)
/L
Det verkar ju som att om den kommer,blir det endast för den inhemska Ryska marknaden. Lite märkligt förfarande hela upplägget egentligen,eftersom man var tidigt ute och frontade modellen.Man kan ju hoppas att mastern var helt färdig,så inte AZ behöver peta på den för mycket i så fall. Nåväl, vi får väl se vad som händer? Vi är nog många som skulle uppskatta en 1/ 48 modell av den/Lennart
-
Tydligen har det gjorts liknande avtal förut där masterskaparen får sälja inernt i ryssland(efter en viss karens)...
den kommmer nog =)
den kommmer nog =)