Mals Way går marint tema, Arado 196
-
Urban Gardini
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Re: Mals Way går marint tema, Arado 196
Helt rätt resonemang!
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Tackar Urban.
Ska ikväll lägga dit en smutsig trasa, lägga på AKs damm pigment sen så hoppas jag att jag får AKs gel för vattnet och kladda med den...ska bli spännande.
Sen ett par pallbockar ska scratchas och ev hjul stopp för vagnen kärran står på.
även böja kika på vad jag kommer täcka sidorna med, har några ideer.
-
Urban Gardini
- Kontakt:
Jaaa, en smutsig trasa eller två är helt perfekt. Det skulle även fungera med en lämplig behållare för vapenfett och en läskstång.
Urban Gardini skrev: 10 apr 2026, 12:14 Jaaa, en smutsig trasa eller två är helt perfekt. Det skulle även fungera med en lämplig behållare för vapenfett och en läskstång.
Japp såklart det ska dit...lol.
Då ska vi se, nu är MG lådan helt klar iaf för mig och den duger utmärkt åt mig.
Scratchade en läskstång, en waffenfett behållare (vapenfett) en smutsig trasa..sen en litenplacard på locket, avrundades med lite AKs pigment.

Jappo denna kom idag med annat....Jihaaaaa...fasen vad kul och skrider till verket bums.

Nu får det torka...ska bli superspännande altså.
Scratchade en läskstång, en waffenfett behållare (vapenfett) en smutsig trasa..sen en litenplacard på locket, avrundades med lite AKs pigment.

Jappo denna kom idag med annat....Jihaaaaa...fasen vad kul och skrider till verket bums.

Nu får det torka...ska bli superspännande altså.
-
Urban Gardini
- Kontakt:
Se där ja, nu börjar det likna något
Tackar.
Kollat en hel del lm dessa vatten medium, om nu det lugna vattnet skulle vara lite för....skarpt med AKs gel så kan man dämpa den effekten en hel del med AKs Still Water, så verkar vara en mkt förlåtande metod.
Kan tillägga att allt detta med Vatten diorama är helt nytt för mig, men fan alla har haft sin första gång, lära sig jobba m dessa.
Hursomhelst, är verkligen skitkul göra något utanför sin comfort zone, precis som m Soya bygget (alldrig byggt skepp förut)....man måste testa, man kan ju missa nåt