Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Är det någon som kommer ihåg TV-serien "Helgonet" (The Saint) med Roger Moore, som gick i mitten av 60-talet ? Det var ju högtidsstunder när man som 10-åring (jag är född 1955) fick sitta uppe med mamma och pappa på lördagskvällen och titta på Helgonet när han slogs med skurkar (utan blodvite !!) och var med om häftiga biljakter med sin Volvo P1800. För några år sedan så köpte jag ett antal Volvobilar i skala 1:43 från Atlas Edition och där fanns med en fin vitmålad Volvo P1800 (precis som Helgonets) och fick idén att göra ett litet diorama. Figurerna är Preiser i skala 1:48 och bakgrunden hittade jag på nätet. Plattan är en fotoram.
Japp jag kommer ihåg Helgonet. På den tiden fanns det bara en kanal att titta på det var enklare då. Roger Moore var perfekt för rollen och kul att han körde en Svensk sportbil. Det fanns ju många Engelska konkurrenter.
Roligt diorama en toppen ide!
Absolut! Hela serien släpptes ju på DVD för en del år sedan och jag och närmsta familjen har haft mycket glädje av att se hela serien Helt underbar serie och grymt underhållande.
Jag gillar verkligen ditt diorama, riktigt snyggt jobbat och verkligen trevligt att se!
Jag blir het vimmelkantig av lycka när jag ser det.
En lysande idé och ett toppendiorama du fått till. Det påminner om de lite lyxigare förpackningarna med leksaksbilar man kunde köpa på sjuttiotalet, t ex en Renault med filmkamera och fotograf på taket som filmar en tävlingscyklist eller en VW-safarirallybil med noshörning.
Kul att se!
Fick uppleva det roliga med att segla med Pelle P. (som designade bilen) för ett tjugotal år sedan.
Kappseglade även mycket mot hans son som jag var jämngammal med. Tyvärr så drabbades han av en hjärtmuskelinflammation och är inte längre med oss.
Pelle's 12:a "Sverige" som han deltog i Americas Cup med 1977 och 1980 är idag renoverad av en norrman och finns uppe i Strömstad. Förhoppningsvis så stannar den båten i Sverige nu...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).