Hasegawa Sea King AEW2A 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Hasegawa Sea King AEW2A 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Jag har varit lite slapp med att redovisa byggen i år, men här är i alla fall ett av dem som jag lade mest energi på. Bygget drogs igång när Airfix lanserade sin Sea King häromåret. Jag hade haft den här liggandes på hyllan tillsammans med Flightpaths konverteringsset och jag insåg att jag aldrig skulle bygga den här efter att jag hade köpt Airfixen. Så antingen sälja eller bygga. Jag valde det senare, och i höstas blev den klar:

Bild

Jag testade salttekniken när jag målade. Jag har egentligen bara gjort det en gång tidigare, så med tanke på det är jag ändå nöjd med resultatet.

Bild

Dekalerna är ett hopplock från diverse olika ark där Airfix Lynx fick släppa till de flesta.

Bild

Flightpaths set innehöll bland annat vinschen och radomen, allt i vitmetall. Vinschen fick några extra kablar:

Bild

Även rotorhuvudet fick lite extra kablage. Originalet har ett fullkomligt ormbo där...

Bild

Bild

Och nu är även Airfixen införskaffad. Det återstår att se när den blir byggd.
Senast redigerad av Björn Fransson den 24 jan 2025, 09:07, redigerad totalt 1 gånger.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Hasegawa Sea King AEW2A 1/48

Inlägg av Lennart 12 »

Riktigt fint resultat på det bygget Björn. Färgen känns helrätt. Grattis till en mycket fin modell "Igen" :)
//Lennart
Anders
Namn: Anders Nowotny

Inlägg av Anders »

Den var snygg, det oranga "Blinkfyret" på sista bilden är bara så himla realistist
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Skönt hangarfartygs-skabbig look på den men det jag gillar mest är "skrynklet" på radomen! Figurmålarklass på det, och vad det lyfter när man får med den där "påskänslan"!

Hälsningar

Magnus
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

bättre än så där kan det inte bli! Jag gillar den där helikoptern och hade planer på en liknande i 32, den är stygg i den färgsättningen. Maxad poäng där Fransson!
Skriv svar