Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Kom hem, tog en kopp thé och en smörgås för att sitta en stund vid byggbordet innan middagen. Stunden blev till 5,5 timme... Lade på ett grönt filter av oljefärg för att få mer djup i det gröna. Lät det gröna torka medan jag målade lite detaljer som hjul och instrument och ratt mm. Sedan blev det en låång sittning med bränd sienna. Ska låta det hela torka ett par dagar och sedan gå på med lite andra nyanser för att få variation. Kul det här!
Kontoret.
Lastutrymmet och motorinklädnad.
Förarplatsens reglage.
Har haft den här mekanikern från MK 35 i min låda ett tag men nu tänker jag nog låta honom ingå i skapelsen. Snygg färg på resinet!
Bottenplatta!?
Senast redigerad av Stellan den 06 aug 2012, 23:42, redigerad totalt 1 gånger.
Riktigt, riktigt läckert, Stellan. Gillar verkligen alla gröna och rostfärgade nyanser. Hur mycket rost skall maskinen ha, dvs skall du lägga på en massa pigment också, eller är du klar med rostandet nu?
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Tack Sven! Svår balansgång att behålla en del av färgen samtidigt som jag vill ha det rostigt och fint, åbäket ska ju trots allt ha stått ute i 50 år. Tittade lite på den i morse och konstaterade att färgen mognat en del under natten då den torkat lite. Den får stå till i morgon och då ska jag nog bleka ut delar av panelerna igen för att få bort en del av det homogent gröna, lite mer gulgrönt ska det bli. Sedan blir det till att variera rosten och få till mer orangerött och gult. Lite mer rost ska det bli mao. Märker dock att bilderna inte gör den lilla traktorn rättvisa tyvärr.
Tack Markus, och visst har jag egentligen bara börjat. Det är ju nu finliret med de svåra besluten kommer in. När är det lagom, lite till med något, mer eller mindre av det ena eller andra.
Klart du känner igen figuren, den första fick ju fötter och jag hoppas att någon är glad över den. Frågan är bara om denne någon som adopterade figuren vågar visa upp den utan mitt lyfta ögonbryn. Tack för att du fixade fram en ny.
Tack Lennart! Figuren är riktigt fin och det ska bli kul att ge sig i kast med något jag inte gjort på flera år (läskigt). Han kommer att hålla i ett par verktyg. Finns det verktygssatser i 1/35? En låda får jag väl snickra av PC...