Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Då ger jag mig in i detta också. Tack Magnus!
Har inget större reservdelsförråd av Spitfire-delar som ni andra verkar ha, så det blir vad som finns i lådan och säkert lite scratchbygge.
Får se hur länge jag kan hålla mig från att börja köpa på mig grejer till den bara. Bäst att bygga fort...
Har börjat med att plocka av allt från gjutstammarna, men återstår resterande trim för att det ska passa ihop.
De där var svarta i cockpit så bespara dig själv smärtan och bygg den med stängd huv. Se till att det som sticker upp över kanten är snyggt så blir det vackert så!
Medge att det är lite meditativt att sitta och putsa delar !
Bra start Daniel. Kör hårt, iallafall med slipningen.
Jag ska göra en mellanting, jag har en del gammal skräp som jag kan stoppa i cockpit, sen ska huven på, då syns inte mycket, säkerhetsbälten syns lite.
/Neil
Nej, sorry, den är sannolikt grön den också. Det här skrev Edgar Brooks (tyvärr bortgången) för många år sedan på nätet:
"Several years ago, I saw a Mk.XVIII, which had been brought back from the Far East, and the cockpit was the "usual" green. The two preserved 24s, at Duxford, and Hendon, have green cockpits (albeit the Hendon example was over painted grey, at some time,) so it seems fairly safe to say that late-mark Spitfires did not have black cockpits. The only Spitfires, that I've been able to find, that might have had black cockpits, were those late 21s which were built at the same time (and place) as the Seafire 45. All XVIIIs had the "E" wing, with no outboard panels where the .303s had been.
Edgar"
Jag litar mer på Edgar Brooks än på mig själv. Så grön! Sorry!